Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 134886
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi analizy dotyczące rynku pracy, w tym: formułowanie założeń oraz analizowanie i proponowanie zmian w już realizowanych badaniach, identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., gromadzenie danych/ zamawianie ekspertyz, aktualizowanie danych zestawianie, wizualizacja danych (np.: tabele, wykresy, mapy, kartogramy, etc.), analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, analizowanie zasad i praktyki gromadzenia i przetwarzania danych, formułowanie raportu/ rekomendacji/ informacji, konsultowanie raportu/ rekomendacji.
- Przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne dotyczące sytuacji na rynku pracy, w tym przygotowywanie tez, prezentacji, notatek.
- Realizuje badania dotyczące rynku pracy, w tym: ustalanie zmian w metodologii badania, bieżąca współpraca z wykonawcą badania, weryfikowanie raportu końcowego z badania, formułowanie wniosków i rekomendacji.
- Uczestniczy w opracowywaniu i opiniowaniu projektów aktów prawnych merytorycznie związanych z problematyką rynku pracy.
- Organizuje szkolenia dla pracowników urzędów pracy z zakresu sprawozdawczości statystycznej w tym opracowywanie/ weryfikowanie/ uzgadnianie programów, analizowanie i identyfikowanie potrzeb szkoleniowych grup docelowych, definiowanie celów, określanie komunikatów oraz docelowych efektów działań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie analizy danych statystycznych lub badań społecznych
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Znajomość problematyki rynku pracy w Polsce
- Znajomość zagadnień dotyczących statystyki i umiejętność interpretowania danych statystycznych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe