Inspektor ochrony zabytków

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu

Poznań

10 dni temu

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu
Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor ochrony zabytków
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 58172

Warunki pracy

Praca biurowa przed monitorem ekranowym, na III piętrze, wejście po schodach, brak windy, budynek bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych, praca w terenie - wyjazdy służbowe, praca na wysokości do 3 m i powyżej

Zakres zadań

  • prowadzi systematyczne terenowe inspekcje zabytków architektury, budownictwa, układów urbanistycznych w celu rozpoznania stanów prawno – własnościowych obiektów w ich historycznych granicach oraz sposobu użytkowania i eksploatacji obiektów i zespołów zabytkowych wraz z otoczeniem oraz wykonuje dokumentację fotograficzną z przeprowadzonych inspekcji obiektów zabytkowych
  • planuje i współuczestniczy w kontrolach zabytków architektury, budownictwa, układów urbanistycznych w celu oceny aktualnego stanu ich zachowania, prawidłowości prowadzonych prac remontowo-konserwatorskich, prawidłowości dokumentacji oraz toku prac remontowo – konserwatorskich i budowlanych ( zezwolenia, dzienniki robót, dane dot. inspektorów nadzoru itp.)
  • przygotowuje projekty opinii (m.in. wytycznych konserwatorskich i wniosków pokontrolnych), postanowień ,pozwoleń oraz decyzji i nakazów konserwatorskich (zgodnie z procedurą postępowania administracyjnego) dot. zabytków nieruchomych
  • konsultuje z właścicielami i projektantami zamierzenia i projekty inwestycyjne dot. zabytków, udziela informacji w sprawie zabytków
  • współuczestniczy w przeprowadzaniu z ramienia urzędu nadzorów nad prowadzonymi pracami budowlano-konserwatorskimi w obiektach i zespołach zabytkowych i odbiorach prac.
  • przeprowadza rozpoznawanie wartości zabytków (niezbędnych dla realizacji zadania 2 i 3) przez zbieranie informacji: badanie dokumentacji archiwalnej, publikacji, fotograficznej, ikonografii i kartografii oraz wykonywanie dokumentacji fotograficznej z przeprowadzonych inspekcji obiektów zabytkowych
  • przedstawia wnioski dot. działań administracyjnych w sprawach : wpisu do rejestru zabytków, regulacji stanów prawno – własnościowych w tym zmian w sposobie użytkowania, wszczęcia postępowania egzekucyjnego, postępowania karnego .
  • współuczestniczy przy prowadzaniu prac w zakresie opracowywania planów zagospodarowania przestrzennego oraz inwestycji wraz z przygotowaniem wniosków konserwatorskich zakresie aktualizacji planów i zmian fragmentów

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie z zakresu: historii sztuki, ochrony dóbr kultury, architektury, konserwatorstwa zabytków lub zabytkoznawstwa
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
  • Znajomość przepisów kpa
  • Wiedza z zakgresuy architektury historycznej i zabytkowej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • komunikatywność
  • zdolności mediacyjne
  • umiejętność pracy w zespole

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Termin i miejsce składania dokumentów

    Dokumenty należy złożyć do: 2019-12-16 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Dane osobowe - klauzula informacyjna:

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    • Administrator danych i kontakt do niego:
    • Kontakt do inspektora ochrony danych:
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych:
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
    Specjalista ds. Ochrony Zabytków zajmuje się prowadzeniem inspekcji zabytków kultury. Nadzoruje również przebieg prac konserwatorskich oraz szacuje wartość zabytkowych nieruchomości. Specjalista ds. Ochrony Zabytków prowadzi rozmowy z inwestorami zainteresowanymi użytkowaniem obiektów zabytkowych. Osoba zatrudniona na tym stanowisku uczestniczy też w przygotowaniu planów zagospodarowania ...
    Praca Specjalista ds. Ochrony Zabytków