Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca siedząca przy komputerze, wymagająca dużej koncentracji i wymuszonej pozycji ciała.
Siedziba urzędu znajduje się na piętrze.
Na parterze znajduje się platforma przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Brak windy na pierwsze piętro.
Wyjazd na szkolenia samochodami służbowymi.
Praca w terenie stanowi 60 % czasu pracy, natomiast pozostałe 40 % czasu pracy przewidziane jest na czynności dotyczące sprawozdawczości, prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z kontroli i innych prac administracyjnych, organizacyjnych.
Praca w terenie wiąże się z koniecznością przeprowadzania okresowych, doraźnych, interwencyjnych kontroli w zakładach i innych podmiotach.
Ponadto występują kontrole interwencyjne w dniach lub/i w godzinach poza funkcjonowaniem inspektoratu, w tym godzinach nocnych, dniach wolnych. Przeprowadzane czynności kontrolne odbywają się w różnych warunkach panujących na zakładzie lub w podmiotach nadzorowanych bądź gospodarstwach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pracy np. śliskie powierzchnie, praca w niskich temperaturach (chłodnie), konieczność bezpośredniego kontaktu ze zwierzętami m.in. gospodarczymi w miejscu przebywania zwierząt np. w gospodarstwach rolnych, na pastwiskach. Zakres kontroli Inspekcji jest szeroki i trudno doprecyzować jakie bariery architektoniczne mogą występować w miejscach przeprowadzania kontroli.
Narzędzia pracy: zestaw komputerowy oraz inne urządzenia biurowe, sprzęt wykorzystywany w ramach wykonywanych zadań.
Wyjazd w teren samochodami służbowymi.
Stres związany z obsługa podmiotów zewnętrznych (zakłady) osoby fizyczne, podmioty niezarejestrowane oraz stres związany z kontrolami interwencyjnymi, które wiążą się niejednokrotnie z nieprzewidywalnym zachowaniem przedstawicieli podmiotów kontrolowanych (agresja słowna i czynna) Istnieje również zagrożenie nieprzewidywalności zachowania zwierząt podczas kontroli.
Zakres zadań
- wykonuje zadania wynikające z ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej, ustawy o bezpieczeństwie produktów pochodzenia zwierzęcego, ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia
- realizuje zadania z zakresu nadzoru nad bezpieczeństwem produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym nad warunkami weterynaryjnymi przy ich produkcji, umieszczaniu na rynku oraz sprzedaży bezpośredniej
- przeprowadza kontrole weterynaryjne w handlu i wywozie produktów w rozumieniu przepisów o kontroli weterynaryjnej w handlu
- realizuje program badań monitoringowych
- prowadzi rejestry podmiotów nadzorowanych
- opracowuje sprawozdawczość z wykonywanych zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe weterynaryjne lub inne pokrewne np. technologia żywnościdoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Prawo jazdy kategorii B
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie dot. posiadanego prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- W przypadku wykształcenia weterynaryjnego - prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-09 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Chrzanowie
ul. Mjr Grzybowskiego 7
32-500 Chrzanów
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane