- Ogłoszenie nr: 168366
- Data ukazania się ogłoszenia: 30 marca 2015 r.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw planowania i realizacji budżetu dysponenta trzeciego stopnia w układzie tradycyjnym i zadaniowym, w tym gospodarowania funduszem wynagrodzeń oraz wydatkami pochodnymi
- w Biurze Budżetowo-Księgowym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40-032 Katowice
Miejsce wykonywania pracy:
- Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Analizowanie zatrudnienia i wykorzystania funduszu płac w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach (ŚUW) celem zapewnienia Kierownictwu Urzędu rzetelnej i aktualnej informacji nt. możliwości sfinansowania działań kadrowo-płacowych
- Planowanie budżetu dysponenta trzeciego stopnia w układzie zadaniowym celem zapewnienia rzetelnego i terminowego przygotowania projektu budżetu państwa oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa
- Przygotowywanie wniosków ws. wystąpienia o zwiększenie budżetu dysponenta trzeciego stopnia o środki pochodzące z rezerw celowych i rezerwy Wojewody oraz wniosków w sprawie przeniesienia środków finansowych w celu dostosowania planu wydatków do faktycznych potrzeb (w układzie tradycyjnym i zadaniowym)
- Przygotowywanie materiałów do opracowania projektu budżetu państwa oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w zakresie funduszu wynagrodzeń i jego pochodnych w celu przekazania materiałów do Wydziału Finansów i Budżetu, który przygotowuje projekt budżetu dysponenta głównego oraz umożliwienia rzetelnego i terminowego przygotowania projektu budżetu państwa
- Opracowanie układu wykonawczego i harmonogramu realizacji wydatków do projektu ustawy budżetowej i do ustawy, planów finansowych dot. funduszu wynagrodzeń w ŚUW i wydatków pochodnych, miesięcznych zapotrzebowań na środki celem przekazania materiałów do FB odpowiedzialnego za realizację budżetu dysponenta głównego oraz umożliwienia prawidłowej i sprawnej realizacji budżetu państwa
- Sporządzanie wniosków o płatność w zakresie zatrudnienia pracowników ŚUW realizujących zadania współfinansowane ze środków Unii Europejskiej (UE) celem przekazania do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (MIR)
- Sporządzanie miesięcznych informacji o zaangażowaniu środków finansowych na wypłatę wynagrodzeń osobowych i ich pochodnych dla pracowników ŚUW – w oparciu o zawarte umowy o pracę w celu zabezpieczenia przewidywanych wypłat ich wynagrodzeń oraz wynagrodzeń bezosobowych – w oparciu o zawarte umowy zlecenia i umowy o dzieło
- Przygotowywanie materiałów koniecznych do sporządzenia sprawozdań i analiz w zakresie wykorzystania limitu zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ŚUW (Rb-70) wraz z kwartalną oceną przebiegu wykonania budżetu w celu przekazania do Wydziału Finansów i Budżetu odpowiedzialnego za przygotowanie zbiorczej oceny realizacji budżetu Wojewody
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca w siedzibie Urzędu. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie). Wykonywanie zadań wiąże się z koniecznością przetwarzania i opracowywania danych i informacji. Praca w warunkach stresu z uwagi na konieczność dotrzymania ustawowych terminów.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym w budynku Urzędu na parterze. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomiczne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości. Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia zawodowego w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej
- znajomość ustaw: o finansach publicznych, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o pracownikach urzędów państwowych, o wynagradzaniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe
- znajomość rozporządzeń MF: ws. sprawozdawczości budżetowej, ws. sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym
- znajomość zasad finansowania zadań z zakresu Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013
- znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu oraz Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- rzetelność, terminowość, nastawienie na rozwój, zorientowanie na osiąganie celów
- umiejętności analityczne, skuteczna komunikacja (w tym skuteczna komunikacja pisemna)
- samodzielność, inicjatywa, umiejętność współpracy
- umiejętność obsługi komputera (MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
- roczne doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach związanych z planowaniem lub/i realizowaniem budżetu lub/i planowaniem i gospodarowaniem funduszem płac
- kreatywność
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów