Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 32337
Warunki pracy
Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrzW przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Kontrolowanie domów pomocy społecznej, środowiskowych domów samopomocy, placówek zapewniających całodobową opiekę, powiatowych centrów pomocy rodzinie, ośrodków wsparcia. Opracowywanie dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych. Aktualizowanie wykazu śds. Nadzorowanie merytoryczne prawidłowego wydatkowania środków przekazywanych z budżetu wojewody dla jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
- Opracowywanie projektów decyzji administracyjnych: związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; decyzji związanych z nałożeniem kary pieniężnej za nielegalną działalność, za niewykonanie zaleceń pokontrolnych oraz o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki z powodu niewykonania zaleceń pokontrolnych
- Opracowywanie, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, odpowiedzi na skargi, wnioski i interwencje w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej oraz odpowiedzi na interpelacje poselskie i senatorskie. Współpracowanie z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej celem uzyskania aktualnych interpretacji i wytycznych dotyczących pomocy społecznej. Współpracowanie z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, organami założycielskimi dla jednostek pomocy społecznej oraz jednostkami samorządu terytorialnego. Weryfikowanie pod względem merytorycznym wniosków samorządów o przyznanie dotacji z budżetu państwa na realizacje zadań zleconych
- Analizowanie stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa. Udział w sporządzaniu projektu planu kontroli oraz monitorowanie jego bieżącego wykonania. Współpracowanie z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, organami założycielskimi dla jednostek pomocy społecznej oraz jednostkami samorządu terytorialnego. Przygotowywanie sprawozdań z realizacji zadań Oddziału. Uczestniczenie w pracach komisji oceniającej wnioski w ramach konkursów MRPiPS
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalnadoświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej- potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej - potwierdzone kserokopiami dokumentów
- znajomość, ustawy o służbie cywilnej, kpa oraz struktur administracji publicznej w Polsce
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie
- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- posiadanie prawa jazdy kat. B
- umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i asertywność, umiejętność komunikacji w mowie i piśmie
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych
- umiejętności diagnostyczne i analityczne
- umiejętność pracy na komputerze
- znajomość przepisów w zakresie: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych