Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
1043 dni temu
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 115234

Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Kontakty zewnętrzne z: przedstawicielami i pracownikami jednostek samorządu terytorialnego, zarządcami dróg publicznych - w celu udzielania informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami, udzielania wyjaśnień i interpretacji przepisów, prywatnymi właścicielami nieruchomości - w celu udzielania informacji związanych z  prowadzonymi postępowaniami, udzielania wyjaśnień i interpretacji przepisów.            

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia mienia Skarbu Państwa.
  • Przyjmuje klientów indywidualnych i przedstawicieli podmiotów publicznoprawnych udzielając informacji i wyjaśnień związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody lub postanowień w sprawach zmian, uchyleń oraz sprostowań decyzji, a także wznowień postępowań dotyczących nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne.
  • Potwierdza ostateczność wydanych w Zespole I decyzji wojewody w celu zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości oraz przekazuje właściwym miejscowo starostom ostateczne decyzje.
  • Prowadzi sprawy związane z powoływaniem biegłych w celu zapewnienia wykonania projektów podziałów nieruchomości zajętych pod drogi publiczne.
  • Prowadzi postępowania w zakresie udostępniania informacji publicznej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
  • znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - art. 60, 73 i art. 103, o gospodarce nieruchomościami (w szczególności część dot. odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości), o drogach publicznych
  • znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna oraz przepisy dotyczące własności i spadków)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne (w szczególności przepisy dotyczące ewidencji gruntów i budynków oraz zatwierdzania podziałów nieruchomości), o samorządzie gminnym (w szczególności przepisy regulujące zakres działania i zadania gminy)
  • myślenie analityczne, orientacja na klienta