Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy usytuowane w siedzibie Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej (pomieszczenia biurowe na II oraz III piętrze). Budynek przy ul. Powstańców 41 a – bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową, drzwi odpowiedniej szerokości, umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich, odpowiednio dostosowane toalety. Wejście do budynku wyposażone w podjazd. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Praca zarówno stacjonarna w biurze, jak i w terenie, polegająca na przeprowadzaniu kontroli w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, położonych na terenie województwa śląskiego, których siedziby mogą posiadać bariery architektoniczne. W sytuacjach zdarzeń kryzysowych i klęsk – wymagana dyspozycyjność.
Zakres zadań
- Sprawuje nadzór, w tym przeprowadza kontrole w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (również jako kierujący zespołem).
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interwencje związane z udzielaniem pomocy społecznej.
- Dokonuje oceny zgodności z prawem aktów prawa miejscowego i dokumentów opracowywanych przez jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne pomocy społecznej.
- Przygotowuje opinie dotyczące zasadności skarg i wniosków w sprawach z zakresu środowiskowej pomocy społecznej
- Sporządza analizy, sprawozdania i opracowania z zakresu działań obejmujących system pomocy społecznej.
- Zajmuje się bieżącą obsługą interweniujących klientów celem udzielania im pełnej informacji o przysługujących świadczeniach i formach pomocy, dostępnych w ramach systemu pomocy społecznej, udzielanych przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe.
- Przygotowuje i przeprowadza w ramach programów rządowych i resortowych, konkursy ofert na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej.
- Uczestniczy w działaniach związanych z obszarem pomocy humanitarnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketingdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej w: jednostce organizacyjnej pomocy społecznej lub/i podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej lub/i komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego lub/i urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne
- szczególne uprawnienia: specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- znajomość ustaw: o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi do niej, w szczególności w sprawie: zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej; rodzinnego wywiadu środowiskowego; nadzoru i kontroli w pomocy społecznej; środowiskowych domów samopomocy; udzielania pomocy cudzoziemcom; minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni; rodzinnych domów pomocy;
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- myślenie analityczne, orientacja na klienta