Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Kontakty zewnętrzne z: klientami Urzędu w celu złożenia i odbioru dokumentów, uzyskania informacji, udostępnienia akt sprawy z postępowań administracyjnych, pracownikami innych instytucji (m.in. Straży Granicznej, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu ds. Cudzoziemców, prokuratury, sądów, ZUS, urzędów skarbowych, urzędów wojewódzkich, placówek dyplomatycznych i organów administracji samorządowej) celem udzielenia im informacji o wydanych decyzjach. Nietypowe godziny pracy: pełnienie dyżurów w wydłużony dzień pracy Urzędu. Zagrożenie korupcją. Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie. Budynek Urzędu przy ul. Damrota 16 w Katowicach – wyposażony w podjazd, windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko biurowe usytuowane na IV piętrze budynku.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w I instancji ws. zezwoleń na pracę cudzoziemców celem przygotowania projektów decyzji.
- Przygotowuje i podpisuje bieżącą korespondencję celem uzupełnienia braków w przedłożonych przez stronę dokumentach oraz poinformowania strony na temat prowadzonego postępowania.
- Podpisuje decyzje i postanowienia z zakresu właściwości merytorycznej Oddziału.
- Wprowadza dane z wniosków o wydanie zezwoleń na pracę do aplikacji „Zatrudnienie cudzoziemców” w Systemie Informatycznym BROKER.
- Weryfikuje wnioski i uwierzytelnia „za zgodność z oryginałem” przedłożone przez stronę dokumenty oraz rejestruje wnioski w elektronicznym krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazie ws. cudzoziemców.
- Udziela informacji pracownikom organów administracji publicznej właściwych do spraw legalności wykonywania pracy cudzoziemców o posiadaniu (lub nie) przez cudzoziemców zezwoleń uprawniających do pracy.
- Udziela klientom Urzędu informacji dotyczących przepisów z zakresu zatrudniania cudzoziemców oraz wydawanych decyzji w celu wyjaśnienia im trybu tych postępowań oraz warunków pracy cudzoziemców.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz przepisów wykonawczych do ustawy
- znajomość ustawy o opłacie skarbowej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o cudzoziemcach
- znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego na poziomie komunikatywnym
- orientacja na klienta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych