Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor

Komenda Powiatowa Policji w Krakowie
Kraków
specjalista (mid)
praca stacjonarna
12 dni temu
Komenda Powiatowa Policji w Krakowie
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 137369

Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa, w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Krakowie, w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym, w oświetleniu naturalnym oraz sztucznym, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy w wymuszonej pozycji ciała. Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz dynamicznym, związane z poruszaniem się po budynku KPP w Krakowie. Stanowisko pracy znajduje się na 1 piętrze budynku, nie w pełni dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządów ruchu ( brak windy), są odpowiednio dostosowane toalety i ciągi komunikacyjne. Praca z wykorzystaniem komputera i sprzętu biurowego. Okresowe spiętrzenie zadań oraz konieczność wykonywania zadań w krótkich terminach. Uwaga- W przypadku osób, które podejmują pierwszy raz pracę w służbie cywilnej w myśl art. 35 ust.3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. 2024.409) pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony 12 miesięcy. Po odbyciu służby przygotowawczej oraz uzyskaniu pozytywnej pierwszej oceny w służbie cywilnej - umowa o pracę na czas nieokreślony.

Zakres zadań

  • Informuje Komendanta Powiatowego Policji w Krakowie – zwanego dalej administratorem podmiotu przetwarzającego oraz pracowników i funkcjonariuszy Policji, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) i Ustawie z dnia 14 grudnia 2018 roku o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2023 roku, poz. 1206). Kontroluje zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych.
  • Monitoruje przestrzeganie RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich UE o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków.
  • Prowadzi działania zwiększające świadomość oraz szkolenia funkcjonariuszy i pracowników Policji uczestniczących w operacjach przetwarzania danych oraz powiązane z tym audyty. Inicjuje i podejmuje przedsięwzięcia w zakresie ciągłego doskonalenia ochrony danych osobowych. Udziela administratorowi wskazówek i rekomendacji w przedmiocie wdrożenia skutecznych i adekwatnych środków technicznych oraz organizacyjnych służących zabezpieczeniu danych.
  • Tworzy, prowadzi i aktualizuje dokumentację wymaganą w przepisach RODO i DODO w tym prowadzenie m. in. rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, ewidencji incydentów i naruszeń/zagrożeń bezpieczeństwa danych osobowych. Prowadzi postępowania wyjaśniające w zakresie skutków naruszenia ochrony danych osobowych. Sporządza i przekazuje administratorowi raz w roku do końca pierwszego kwartału za rok ubiegły sprawozdania z wykonywanych zadań.
  • Współpracuje z organem nadzorczym – Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych ( m.in. w zakresie zgłoszeń naruszenia danych osobowych)
  • Pełni funkcję punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych
  • Przeprowadza szkolenia dla pracowników i funkcjonariuszy Komendy w zakresie przepisów związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych oraz obowiązków w tym obszarze
  • Gromadzi przepisy, wytyczne i polecenia dotyczące ochrony danych osobowych i udostępnia je pracownikom i funkcjonariuszom uczestniczącym w operacjach przetwarzania danych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji w obszarze ochrony danych osobowych
  • Szkolenia/kursy z zakresu ochrony danych osobowych
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych
  • Dobra organizacja pracy własnej
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów- nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe