OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
MŁODSZEGO REFERENTA
W REFERACIE PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
W URZĘDZIE MIEJSKIM W TOSZKU
Burmistrz Toszka
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Młodszego Referenta
w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych
(1 etat)
w Urzędzie Miejskim w Toszku, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek
- wykształcenie średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku,
- znajomość przepisów ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o podatkach i opłatach lokalnych,
- Ordynacja podatkowa,
- o podatku rolnym,
- o podatku leśnym,
- o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (w zakresie obowiązków właścicieli nieruchomości oraz gospodarowania odpadami komunalnymi przez gminę),
- Kodeks postępowania administracyjnego,
- obywatelstwo polskie lub jednego z państw Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
- umiejętność obsługi komputera (pakiet Microsoft Office),
- zdolności analitycznego myślenia, łatwość formułowania myśli na piśmie, umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji czasu pracy,
- sumienność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, kreatywność, odporność na stres, asertywność, umiejętność pracy w zespole.
- wykonywanie czynności związanych z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym w szczególności:
- czynności związane z wymiarem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym prowadzenie i aktualizowanie bazy danych związanych z obsługą opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów,
- czynności księgowe, w tym zakładanie i prowadzenie kont podatkowych dla opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
- sporządzanie danych do sprawozdań i informacji, w tym prowadzenie ewidencji księgowej w sposób dostosowany do potrzeb wymaganej sprawozdawczości,
- prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości i osób zamieszkałych na tych nieruchomościach wraz z ich bieżącą aktualizacją,
- udzielanie informacji mieszkańcom i innym podmiotom o zasadach funkcjonowania gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- prowadzenie kontroli prawidłowości wykazanych danych w deklaracjach złożonych przez właścicieli nieruchomości,
- księgowanie wpłat przyjętych w kasie i przelewów bankowych wynikających z obowiązujących przepisów,
- prowadzenie księgowości podatkowej z zakresu podatków:
- podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w sołectwach i w mieście Toszek, zgodnie z indywidualnymi numerami kont podatników,
- podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych w sołectwach i w mieście Toszek oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
- sprawdzanie terminowości wpłat należności przez podatników,
- dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
- prowadzenie prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo- kasowego inkasentów,
- przeprowadzanie kontroli ubezpieczeń OC rolników na terenie Gminy Toszek, przeprowadzanie kontroli z zakresu prawidłowości opodatkowania powierzchni budynków oraz prawidłowości naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie rejestru zaświadczeń i wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
- opracowywanie projektów pism do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach w przypadku odwołania podatników od decyzji podatkowej,
- sporządzanie sprawozdań z zakresu podatków,
- prowadzenie rejestru przypisów i odpisów dla wszystkich zobowiązań stanowiących odpowiednio obciążenie konta podatnika lub kwotę zmniejszającą zobowiązanie podatkowe,
- rozpatrywanie podań podatników w sprawie umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia lub przesunięcia terminu płatności,
- podejmowanie wszelkich przewidzianych przepisami prawa działań zmierzających do zabezpieczenia należności Gminy z tytułu podatków,
- współpraca z organami egzekucyjnymi,
- udostępnianie danych osobowych wszelkim organom zgodnie z Ordynacją podatkową,
- informowanie Sekretarza Gminy o sytuacjach budzących podejrzenie „prania brudnych pieniędzy” zgodnie z obowiązującą w tut. Urzędzie instrukcją,
- księgowanie wpłat przyjętych w kasie i przelewów bankowych wynikających z obowiązujących przepisów,
- dokonywanie kontroli prawidłowości składanych deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- współpraca z administracją rządową, gminami, samorządem powiatu i województwa, organizacjami, instytucjami i przedsiębiorcami oraz organami kontrolnymi w zakresie wynikającym z powierzonego zakresu czynności i odpowiedzialności.
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o pracę - wg wzoru dostępnego na stronie internetowej www.bip.toszek.pl oraz w pok. nr 21 w Urzędzie Miejskim w Toszku,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie; posiadane kwalifikacje zawodowe, dotychczasowe osiągnięcia zawodowe – jeśli są,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, a w przypadku osób nie posiadających obywatelstwa polskiego odpowiednio dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego zgodnie z § 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 64, poz. 539), tj.:
- certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego, jako Obcego,
- dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,
- świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,
- świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości,
- oświadczenie o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze), zgodnie z wymogiem wynikającym z art. 14 i 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
Wszystkie oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
Wszystkie kserokopie dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty do pobrania: https://bip.toszek.pl/81/117/dokumenty-do-pobrania.html.