Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
ogłasza nabór kandydatów do pracy na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektor/inspektor
ds. prowadzenia ewidencji księgowej w zakresie funduszy europejskich
oraz dochodów budżetowych niepodatkowych
w Oddziale ds. Ewidencji Funduszy Europejskich oraz Dochodów Budżetowych Niepodatkowych
w Wydziale Księgowości
w Departamencie Finansów Publicznych
Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełen wymiar czasu pracy
Numer ewidencyjny naboru: 206/DFP-Ksg.VI/11/IX/2018
Data publikacji ogłoszenia: 21 września 2018 roku
Termin składania ofert: 3 października 2018 roku
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: < 6 %
Warunki pracy na stanowisku:
- siedziba Wydziału – ul. Zachodnia 47 (budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządu ruchu),
- praca przy komputerze,
- praca w pozycji siedzącej.
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:
- prowadzenie bieżącej ewidencji finansowo-księgowej oraz budżetowej:
- wydatków i dochodów bieżących i majątkowych w ramach realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy europejskich i innych źródeł zagranicznych obsługiwanych przez Wydział,
- dochodów budżetowych niepodatkowych, realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Łodzi,
- sprawdzanie i zatwierdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, zgodnie z obowiązującym prawem do ujęcia w księgach rachunkowych,
- sporządzanie poleceń przelewu na podstawie potwierdzonych pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym dowodów księgowych,
- prowadzenie bieżącej kontroli i analizy kont rozrachunkowych,
- dekretacja i kontrola kompletności obrotów na wydzielonych rachunkach bankowych funkcjonujących przy Wydziale Księgowości w zakresie:
- projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych,
- dochodów budżetowych niepodatkowych,
- bieżąca analiza salda kont bankowych,
- prawidłowe i terminowe sporządzanie:
- cząstkowych, bieżących i okresowych sprawozdań budżetowych wydatków i dochodów oraz innych sprawozdań przewidzianych przepisami prawa w zakresie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych, których obsługę finansowo-księgową prowadzi Wydział Księgowości,
- bieżących i okresowych sprawozdań budżetowych dochodów oraz innych przewidzianych przepisami prawa w zakresie dochodów budżetowych niepodatkowych,
- prowadzenie analizy i uzgodnień zapisów na kontach księgi głównej i ksiąg pomocniczych związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych oraz dochodów budżetowych niepodatkowych,
- uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi miesięcznych wydatków budżetowych, zaangażowania wydatków budżetowych, wydatków strukturalnych oraz dochodów budżetowych niepodatkowych w zakresie Oddziału ds. Ewidencji Funduszy Europejskich oraz Dochodów Budżetowych Niepodatkowych,
- wystawianie upomnień, wezwań do zapłaty, not księgowych,
- sporządzanie potwierdzeń sald należności oraz weryfikacja potwierdzeń sald otrzymanych od kontrahentów,
- prawidłowe i terminowe sporządzanie cząstkowych rocznych sprawozdań finansowych (bilans wraz z załącznikami, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu) w zakresie realizowanych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych obsługiwanych przez Wydział,
- przygotowanie danych w zakresie dochodów budżetowych niepodatkowych do sporządzenia sprawozdań finansowych,
- uzgadniania wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami powiązanymi Miasta w zakresie Oddziału,
- prawidłowe i terminowe sporządzanie cząstkowych deklaracji VAT w zakresie zadań realizowanych przez Oddział ds. Ewidencji Funduszy Europejskich oraz Dochodów Budżetowych Niepodatkowych,
- przygotowanie danych do opracowania materiałów planistycznych w zakresie dochodów niepodatkowych realizowanych przez Wydział na podstawie zebranych materiałów z poszczególnych oddziałów Wydziału Księgowości,
- przygotowywanie dokumentacji Oddziału do przekazania do Archiwum Zakładowego, w tym dokonanie przeglądów i uporządkowania akt oraz sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych akt,
- wykonywanie na polecenie przełożonych – innych zadań Oddziału oraz zadań zleconych Wydziałowi, pozostających w zakresie jego właściwości.
Wymagania niezbędne/konieczne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji,
- wyrażenie zgody, w przypadku wyłonienia do zatrudnienia, na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, na czas realizacji umowy o pracę,
- wykształcenie: na stanowisko podinspektora – minimum średnie, na stanowisko inspektora – wyższe,
- staż pracy: w przypadku stanowiska podinspektora z wykształceniem średnim wymagany jest minimum 3-letni staż pracy, w przypadku stanowiska podinspektora z wykształceniem wyższym staż pracy nie jest wymagany, w przypadku stanowiska inspektora wymagany jest minimum 3-letni staż pracy,
- znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług (VAT), Ordynacja podatkowa, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o statystyce publicznej, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych,
- znajomość rozporządzeń Ministra Finansów: w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych; w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i procedur administracyjnych (Kpa),
- znajomość Strategii Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+,
- umiejętność biegłej obsługi komputera (MS Office),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej,
- ukończone kursy/szkolenia w zakresie rachunkowości, finansów, podatku VAT, funduszy europejskich,
- umiejętność pracy w programach finansowo-księgowych.