Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca łódzkie Łódź
Samodzielny referent

Samodzielny referent

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź
praca stacjonarna
1164 dni temu
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Samodzielny referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 74624

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,

  • praca w siedzibie Urzędu oraz praca w terenie,

  • praca przeważnie siedząca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • Urząd zlokalizowany w kompleksie budynków: budynek A- dwupiętrowy, budynek B- jednopiętrowy, budynki A1 i C- parterowe,

  • stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku A,

  • żaden z budynków nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynków,

  • na parterze budynku A znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Dokonuje wstępnej analizy informacji o podatnikach w zakresie niezbędnym do podjęcia czynności sprawdzających oraz kontroli podatkowych. Przeprowadza kontrole podatkowe, czynności sprawdzające oraz sporządza z nich protokoły. Zadanie jest realizowane celem ustalenia stanu faktycznego oraz dokonania oceny prawnej sprawy, będącej przedmiotem kontroli podatkowej lub czynności sprawdzających. Dokonuje analizy materiału zebranego podczas kontroli podatkowej i czynności sprawdzających. Odpowiada na wniesione przez podatników zastrzeżenia i wyjaśnienia do protokołów kontroli. Przygotowuje i opracowuje dokumentację pokontrolną.
  • Prowadzi postępowanie podatkowe, w tym w sprawach: określania wysokości przychodu/ dochodu, wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości zaliczek na podatek, wysokości nadpłaty, wysokości straty poniesionej przez podatnika, wysokości odsetek za zwłokę, wpłat z zysku, wysokości zwrotu podatku lub nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do odliczenia w następnych okresach rozliczeniowych. Ponadto prowadzi postępowania w tym w sprawach ustalania zobowiązań podatkowych oraz z zakresu nieujawnionych źródeł przychodu oraz przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodu, jak też w sprawach orzekania o odpowiedzialności spadkobierców, następców prawnych, podmiotów przekształconych oraz płatników za zobowiązania podatkowe jak też w zakresie kar porządkowych i ustalania kosztów postępowania.
  • W sytuacjach uzasadnionych okolicznościami przygotowuje: wnioski o dokonanie zabezpieczenia zobowiązań podatkowych, nadania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, postanowienia w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku, informacje do komórki karno-skarbowej w celu wszczęcia przez nią dochodzenia w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe lub dotyczące odstąpienia od wszczęcia dochodzenia. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia pełnego wykorzystania ustaleń z przeprowadzonych kontroli podatkowych i postępowań podatkowych.
  • Prowadzi wymagane ewidencje i rejestry oraz ewidencjonuje dokumenty źródłowe w systemach informatycznych zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami.
  • Prowadzi czynności sprawdzające w przypadkach uzasadnionych potrzebami Urzędu.
  • Sporządza informacje, analizy i sprawozdania, a także opracowuje korespondencję w zakresie działania komórki organizacyjnej oraz udostępnia informacje uprawnionym organom, instytucjom i osobom w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach prawa. Zadanie jest realizowane celem zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań.
  • Współpracuje przy realizacji zadań z pracownikami innych komórek organizacyjnych urzędu. Współpracuje z urzędem celno-skarbowym i innymi organami celem ujawniania nieprawidłowości podatkowych oraz współdziała z innymi podmiotami na podstawie i w granicach prawa. Zadanie jest realizowane w celu zapewnienia należytego przepływu informacji dla ich pełnego wykorzystania w czynnościach służbowych.
  • Kieruje wnioski do Samodzielnego Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających o przeprowadzenie czynności sprawdzających i kontroli.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji lub minimum 6 miesięcy w obszarze prawa podatkowego
  • Znajomość przepisów podatkowych i ordynacji podatkowej
  • Grzeczność i uprzejmość
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów
  • Umiejętność redagowania pism oraz precyzyjnego formułowania i argumentowania pisemnych wypowiedzi
  • Umiejętność komunikacji
  • Obsługa MS Office: Word oraz Excel
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe