Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2093 dni temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 31696

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym; antypoślizgową wykładzinę na korytarzach.

Zakres zadań

  • ­analizowanie treści wpływających do Biura skarg, wniosków i listów związanych z problematyką osób niepełnosprawnych oraz przygotowywanie odpowiedzi na postawione w korespondencji zagadnienia,
  • ­opracowywanie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, innymi resortami, PFRON, Państwową Inspekcją Pracy i administracją terenową, projektów pism i wystąpień w zgłaszanych przez obywateli sprawach wymagających interwencji Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
  • udzielanie wyjaśnień i porad obywatelom zgłaszającym się do Biura (telefonicznie lub osobiście) w sprawach dotyczących interpretacji przepisów z zakresu problematyki osób niepełnosprawnych i spraw będących w gestii Biura,
  • ­obsługa organizacyjno-techniczna Krajowej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych,
  • ­przygotowywanie opinii i projektów odpowiedzi na zaproszenia kierowane do Dyrekcji Biura i Pełnomocnika, w tym dotyczące obejmowania patronatem honorowym różnego rodzaju działań i przedsięwzięć związanych z niepełnosprawnością,
  • ­sygnalizowanie komórkom organizacyjnym Biura i bezpośredniemu przełożonemu problemów wynikających z postulatów zgłaszanych przez obywateli (w tym telefonicznie i osobiście),
  • ­współpraca przy organizacji spotkań, szkoleń, seminariów, konferencji poświęconych problematyce osób niepełnosprawnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz aktów wykonawczych do ustawy
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Wiedza z zakresu polityki społecznej i świadczeń rodzinnych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Rzetelność
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe