Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 41148
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- opracowywanie założeń do planów finansowych FP i projektów planów finansowych FP oraz realizacja wniosków w sprawie zmiany planu finansowego FP w trakcie roku budżetowego,
- udział w ustalaniu limitów wydatków na: finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej dla WUP i PUP, w tym przeznaczanych na realizację projektów współfinansowanych z EFS oraz finansowanie zadań w ramach KFS,
- przedstawianie propozycji limitów wydatków na finansowanie innych fakultatywnych zadań w województwie, udział w ustalaniu limitów wydatków dla samorządów województw (WUP) i powiatów (PUP) oraz dla Ochotniczych Hufców Pracy (OHP) i wojewodów, a także na finansowanie wynagrodzeń, nagród i nagród specjalnych w PUP,
- współpraca przy opracowaniu analizy efektywności zatrudnieniowej i kosztowej wydatków FP ponoszonych przez PUP na aktywizację bezrobotnych
- udział w prowadzeniu bazy danych, opracowywaniu okresowych sprawozdań i analiz z zakresu realizacji przychodów i wydatków FP,
- udział w opracowaniu propozycji podziału środków rezerwy FP, zasad ubiegania się o środki tej rezerwy oraz gospodarowania środkami rezerwy w trakcie roku budżetowego,
- przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej oraz innych podmiotów, a także udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania, skargi, wnioski i petycje obywateli dotyczące zagadnień związanych z zakresem spraw prowadzonych przez Wydział.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze gospodarowania środkami publicznymi lub przy realizacji zadań związanych z analizą danych
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - głównie w zakresie dotyczącym finansowania zadań ze środków FP
- Umiejętność interpretowania danych
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera MS Office (w szczególności MS Excel)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe