Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 46209
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- udzielanie wyjaśnień, sporządzanie opinii z zakresu rehabilitacji społecznej oraz praw osób niepełnosprawnych w ramach właściwości Wydziału,
- prowadzenie spraw związanych z koordynowaniem i nadzorowaniem realizacji Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”,
- przygotowywanie opinii, wkładów merytorycznych do projektów aktów normatywnych, programów dotyczących osób niepełnosprawnych oraz realizacji praw osób niepełnosprawnych,
- opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów z zakresu rehabilitacji społecznej oraz praw osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie wkładu do projektu corocznej informacji o działaniach podejmowanych na rzecz realizacji postanowień Karty Praw Osób Niepełnosprawnych,
- opracowywanie i przedstawianie merytorycznych opinii dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych podczas konferencji oraz spotkań informacyjnych organizowanych przez różne podmioty.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki społecznej lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych z zakresu rehabilitacji społecznej
- Wiedza z zakresu polityki społecznej
- Znajomość przepisów dotyczących samorządu terytorialnego
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”
- Znajomość programów finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe