Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Finansów w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1785 dni temu
Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 49273

Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner).

Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Zakres zadań

  • Współpracowanie przy analizowaniu danych ze sprawozdań budżetowych i z wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego oraz sporządzanie prognoz do programu konwergencji i strategii zarządzania długiem w zakresie budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
  • Udział przy sporządzaniu zbiorczej informacji o wykonaniu budżetów jednostek samorządu terytorialnego, stanowiącej część rocznego sprawozdania z wykonania budżetu państwa w celu przedłożenia Radzie Ministrów.
  • Opracowywanie informacji o sytuacji finansowej jednostek samorządu terytorialnego w przypadkach rozpatrywania wniosków jednostek samorządu terytorialnego o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań wobec budżetu państwa dotyczących nienależnie uzyskanych kwot subwencji.
  • Opracowywanie informacji o sytuacji finansowej jednostek samorządu terytorialnego w przypadkach rozpatrywania wniosków jednostek samorządu terytorialnego o udzielenie pożyczki z budżetu państwa, dofinansowanie z budżetu państwa realizacji inwestycji z rezerw celowych oraz rezerwy ogólnej budżetu państwa.
  • Przygotowywanie danych i zestawień niezbędnych do opracowania materiałów na potrzeby Rady Ministrów, Sejmu i Senatu, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz organizacji samorządowych.
  • Współpraca przy sporządzaniu okresowych materiałów i opracowań dotyczących sytuacji finansowej jednostek samorządu terytorialnego na podstawie sprawozdań budżetowych, wieloletnich prognoz finansowych i danych pozyskanych z regionalnych izb obrachunkowych w celu monitorowania ich kondycji finansowej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze analizy danych
  • Zaawansowana znajomość MS Office (Excel, Access, Word, PowerPoint)
  • Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych i przepisów w zakresie sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi dotyczących realizowanych zadań
  • Znajomość metod statystycznych i ekonometrycznych.