Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 61193
Warunki pracy
Zagrożenie naciskami grup przestępczych, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Rejestrowanie wpływających wniosków w sprawach zatrudniania cudzoziemców w rejestrach elektronicznych oraz w Aplikacji Zatrudnienie Cudzoziemców
- Zakładanie akt osobowych pracodawców w celu wszczęcia postępowań o wydanie lub przedłużenie zezwolenia na pracę
- Informowanie bezpośrednio, telefonicznie i pisemnie klientów indywidualnych i instytucjonalnych w zakresie problematyki związanej z wydawaniem zezwoleń na pracę cudzoziemców
- Przygotowywanie dokumentacji do przekazania do Archiwum Zakładowego
- Współpracowanie z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, pracodawcami, Powiatowymi Urzędami Pracy, Państwową Inspekcją Pracy, Konsulatami RP, Strażą Graniczną, Izbą Celną oraz innymi instytucjami (wymiana informacji dotyczących prowadzonych postępowań w zakresie wynikających z dokumentacji uzasadnionych podejrzeń o naruszenie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy)
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 miesiące doświadczenia zawodowego w administracji publicznej - potwierdzonego kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (zostanie sprawdzona podczas egzaminu)
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o cudzoziemcach
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej
- umiejętność obsługi komputera (praktyczna znajomość pakietu MS Office)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność obsługi Systemu Pobyt v. 2 oraz Aplikacji Zatrudnienie Cudzoziemców
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych