- Ogłoszenie nr: 181208
- Data ukazania się ogłoszenia: 20 maja 2016 r.
Izba Skarbowa w Katowicach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy referent
- w Pierwszym Samodzielnym Refracie Spraw Wierzycielskich SW-1
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Katowicach
ul. Darmota 25
40-022 Katowice
Miejsce wykonywania pracy:
- Częstochowa
- Drugi Urząd Skarbowy w Częstochowie
ul. Tkacka 3
42-200 Częstochowa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- wykonywanie działań informujących i dyscyplinujących dłużników oraz wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych, poszukiwanie majątku zobowiązanych,
- prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych i innych ulg przewidzianych przepisami prawa, prowdzenie postepowań w sprawach zwolnienia płatnika z obowiązku pobierania podatku oraz w sprawach ograniczenia poboru zaliczek na podatek, przygototywanie projektów decyzji, monitorowanie udzielonej pomocy publicznej, wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis,
- prowadzenie postępowań w sprawach odpowiedzialnośći podatkowej osób trzecich i odpowiedzialności płatnika, ocenianie zebranych dowodów w celu przygotowania projektu decyzji o wysoikości pobranego lub niepobranego podatku dochodowego oraz decyzji orzekającej o odpowiedzilaności podatkowej osoby trzeciej i ustalającej wysokość jej zobowiązania podatkowego,
- sporządzanie wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej, wniosków o wykreślenie hipoteki, dokonywanie na podstawie wniosków Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, organu podatkowego, Izby Celnej, jednostek samorządu terytorialnego wpisu do rejestru zastawów skarbowych, wykreślanie wpisu oraz wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach w Centralnym Rejestrze Zastawów Skarbowych,
- prowadzenie postępowań w sprawach zabezpieczeń zobowiązań podatkowych w trakcie kontroli podatkowej i w trakcie postępowań podatkowych - gromadzenie materiału dowodowego, ocenianie i przygotowywanie projektów decyzji i projektów zarządzania zabezpieczenia, przygotowanie postanowień o wstrzymaniu wykonania decyzji oraz o nadaniu decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności,
- prowadzenie czynności związanych z postępowaniem naprawczym, upadłościowym i likwiadcyjnym, przygotowywanie wniosków o ogłoszenie upadłości dłużnika, zakaz prowadzenia działalności gospodarczej,
- sporządzanie i analizowanie karty analiz zaległości przedawnionych oraz sporządzanie decyzji o przedawnieniu zaległości podatkowych,
- gromadzenie niezbędnych danych do sprawozdań z zakresu komórki
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- obsługa monitora ekranowego powyżej 4 godziny dobowego czasu pracy,
- obsługa sprzętu biurowego (drukarka, niszczarka, kserokopiarka)
- budynek bez windy, węzeł sanitarny przystosowany do osób niepełnosprawnych ruchowo tylko na parterze budynku,
- stanowisko pracy usytuowane jest na piętrze,
- praca wykonywana w pomieszczeniu biurowym oświetlonym światłem naturalnym i sztucznym,
- budynek i stanowisko pracy nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidzących, niesłyszących i głuchoniemych
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji skarbowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów prawa terytorialnego i unijnego w zakresie prawa podatkowego,
- znajomość przepisów Ordynacji podatkowej, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy prawo upadłościowe i naprawcze, ustrawy o księgach wieczystych i hipotece, aktów prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis,
- umiejętność analitycznego myslenia, rzetelność, dokładność, odpowidzialnosć,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność,
- asertywność,
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów