Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca łódzkie Łódź
Starszy referent

Starszy referent

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Łódź
praca stacjonarna
1316 dni temu
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 68905

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• praca w siedzibie Izby Administracji Skarbowej na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
• praca przeważnie siedząca,
• narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• stanowisko pracy zlokalizowane w budynku trzypiętrowym, oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
• budynek posiada bariery architektoniczne (brak podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak windy, brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych).

Zakres zadań

  • Orzecznictwo w sprawach opodatkowania podatkami dochodowymi, odpowiedzialności osób trzecich i spadkobierców oraz w zakresie trybów nadzwyczajnych w tej materii,
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi do sądu administracyjnego oraz pism procesowych, opracowywanie wniosków o wniesienie skarg kasacyjnych, udział w postępowaniu sądowym przed sądami administracyjnymi,
  • Pozyskiwanie, agregowanie, analizowanie danych i sporządzanie informacji, zestawień i sprawozdań oraz ewidencjonowanie przydzielonych spraw i całej korespondencji związanej z ich prowadzeniem,
  • Analiza i opiniowanie aktów prawnych oraz zgłaszanie uwag i propozycji legislacyjnych,
  • Udzielanie wyjaśnień/informacji oraz prowadzenie szkoleń, instruktaży, spotkań roboczych i narad konsultacyjnych dla pracowników podległych jednostek i podmiotów zewnętrznych,
  • Rozpatrywanie ponagleń na niezałatwienie sprawy w terminie,
  • Rozpatrywanie sporów kompetencyjnych dotyczących właściwości organów podatkowych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej,
  • podstawowa wiedza w zakresie podatków dochodowych i procedury podatkowej,
  • grzeczność i uprzejmość,
  • otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
  • umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami,
  • umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania,
  • umiejętność analizowania i interpretacji przepisów,
  • umiejętność redagowania pism oraz precyzyjnego formułowania i argumentowania pisemnych wypowiedzi,
  • umiejętność komunikacji,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office – w szczególności programów Word oraz Excel,
  • umiejętność analityczne,
  • • umiejętność rozpatrywania problemów faktycznych i prawnych oraz opracowania propozycji ich rozwiązania,
  • umiejętność organizacji pracy,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • obsługa aplikacji i systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.