Nadodrzański Oddział Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim
Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Krosno Odrzańskie
Ogłoszenie o naborze Nr 138132
Warunki pracy
- praca jednozmianowa w godzinach od 7:30 do 15:30; - budynek nie jest przystosowany do osób niepełnosprawnych; - budynek nie posiada windy; - narzędzia i materiały pracy - komputer, drukarka, telefon;niszczarka
Zakres zadań
- przyjmowanie, przechowywanie, przekazywanie, wysyłanie i udostępnianie dokumentów niejawnych w celu zapewnienia właściwego, sprawnego oraz terminowego obiegu otrzymanej i wysłanej dokumentacji niejawnej, właściwej jej ewidencji oraz prowadzenia, w oparciu o obowiązujące przepisy, urządzeń ewidencyjnych służących do ewidencjonowania dokumentów zawierających informacje niejawne, prowadzenia innej dokumentacji, związanej z działalnością i funkcjonowaniem kancelarii tajnej, w celu zapewnienia realizacji zadań przez kancelarię;
- sprawdzanie prawidłowości wykonywania dokumentacji niejawnej przez poszczególnych wykonawców merytorycznych w tym oznaczania materiałów, umieszczania na nich klauzul tajności, a także zmiany nadanej klauzuli tajności w celu zapewnienia właściwego sposobu wykonywania dokumentacji niejawnej;
- przestrzeganie zasad archiwizacji dokumentacji, w tym prawidłowego formowania przez wykonawców merytorycznych teczek akt, a w przypadku stwierdzenia naruszeń formalnych – odmowa ich przyjęcia w celu zapewnienia właściwej ich klasyfikacji oraz prawidłowości ich archiwizacji;
- ewidencja, przechowywanie aktów normatywnych wydanych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej oraz Komendanta Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej w celu zapewnienia prawidłowego obiegu otrzymanych oraz wytworzonych aktów normatywnych;
- wykonywanie czynności doradczych w zakresie problematyki związanej z wytwarzaniem dokumentacji niejawnej w celu egzekwowania od wykonawców merytorycznych przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących spełniania wymogów formalnych wytwarzanych dokumentów zawierających informacje niejawne w celu zapewnienia właściwego sposobu wykonywania dokumentacji służbowej;
- wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie depozytów służących do przechowywania dokumentów udostępnionych funkcjonariuszom i pracownikom, przez okres niezbędny do załatwienia sprawy związanej z dostępem do tych dokumentów w celu zapewnienia właściwej ochrony informacji niejawnych;
- egzekwowanie zwrotu materiałów do kancelarii tajnej;
- kopiowanie materiałów niejawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- umiejętność obsługi komputera.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- - znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
- - doświadczenie co najmniej 6 miesięcy w pracy biurowej na podobnym stanowisku,
- - umiejętność pracy w zespole,
- - dokładność, skrupulatność, komunikatywność, dyspozycyjność.