Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 15649
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- prowadzenie ewidencji księgowej według podziałek klasyfikacji budżetowej w układzie zadaniowym oraz według innych wymaganych szczegółowości,
- kontrolowanie dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym oraz w zakresie ich kompletności i zgodności z planem finansowym Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
- prowadzenie rejestrów VAT: zakupów i sprzedaży, wystawianie faktur w zakresie sprzedaży usług przez Ministerstwo, księgowanie zdarzeń gospodarczych dotyczących podatku VAT i sporządzanie deklaracji dla podatku VAT,
- analizowanie wpływów środków finansowych na rachunki bankowe wydatków i dochodów oraz przekazywanie ustalonych dochodów na centralny rachunek dochodów budżetu państwa,
- dokonywanie bieżących uzgodnień w zakresie realizowanych wydatków strukturalnych oraz uzgodnień ewidencji wydatków z ewidencją kosztów budżetowych,
- dokonywanie kontroli rozliczeń krajowych i zagranicznych podróży służbowych pracowników Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz kontroli rozliczeń podróży krajowych i zagranicznych osób niebędących pracownikami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, którym przysługuje zwrot kosztów ze środków budżetowych będących w dyspozycji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
- przygotowywanie dokumentów dla komórek organizacyjnych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w związku ze sporządzaniem wniosków o płatność w ramach realizacji projektów finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej,
- archiwizacja dokumentacji zgodnie z obowiązującymi procedurami wewnętrznymi.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości budżetowej
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych
- Znajomość przepisów prawnych z zakresu podatku od towarów i usług VAT
- Znajomość rozporządzenia w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Rzetelność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe