Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Starszy specjalista

Starszy specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1775 dni temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 48575

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • przygotowywanie analiz dotyczących gospodarowania środkami Funduszu Pracy, w tym przychodów i wydatków oraz sprawozdań z efektywności form aktywizacji zawodowej w oparciu o dane własne oraz dane dostępne w ramach sprawozdawczości publicznej,
  • ­opracowywanie metod analiz i sprawozdawczości, dotyczących efektywności zatrudnieniowej i kosztowej wdrażanych nowych rozwiązań w zakresie gospodarowania środkami Funduszu Pracy, a także opiniowanie propozycji nowych rozwiązań z zakresu gospodarowania środkami Fundusz Pracy pod kątem możliwości ich wdrożenia do obowiązującego systemu finansowania oraz sporządzanie okresowej oceny dotychczasowych rozwiązań,
  • obsługa Systemu Metadanych Statystycznych (SMS) oraz aktualizacja formularzy sprawozdawczych na dany rok,
  • współpraca przy opracowywaniu projektów planów finansowych Funduszu Pracy oraz realizacja wniosków w sprawie zmian planu finansowego Funduszu Pracy w trakcie roku budżetowego, a także udział w ustalaniu limitów wydatków na finansowanie zdań ustawowych przez samorządy województw (Wojewódzki Urząd Pracy) i powiatów (Powiatowy Urząd Pracy),
  • ­przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej oraz innych podmiotów, a także udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania, skargi, wnioski i petycje obywateli, dotyczące zagadnień związanych z zakresem spraw prowadzonych przez Wydział,
  • ­wnioskowanie o przeprowadzenie kontroli w zakresie gospodarowania środkami Funduszu Pracy w Wojewódzkim Urzędzie Pracy, Powiatowym Urzędzie Pracy i innych organach i instytucjach przez Biuro Kontroli i Audytu MRPiPS, wojewodę i inne organy i instytucje kontrolne oraz wnioskowanie w zakresie przeprowadzenia zleconego operacyjnego audytu zewnętrznego w Powiatowym Urzędzie Pracy przez wybrany podmiot.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze przygotowania raportów, sprawozdań i zestawień liczbowych
  • Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych, głównie w zakresie dotyczącym form aktywizacji zawodowej oraz gospodarowania środkami Funduszu Pracy
  • Znajomość badań statystycznych statystyki publicznej w obszarze rynku pracy,
  • Wiedza z zakresu zarządzania projektami
  • Umiejętność analizowania i interpretacji danych liczbowych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności MS Excel)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe