Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Dolnośląskie Wrocław
Starszy specjalista

Starszy specjalista

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Wrocław
praca stacjonarna
1532 dni temu
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 61329

Warunki pracy

- praca w siedzibie Urzędu,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.

Zakres zadań

  • opracowywanie projektów planu wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla gmin na realizację zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe oraz dokonywanie na bieżąco zmian w planie
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w formie zasiłków celowych osobom poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • sporządzanie zbiorczych kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań z realizacji zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na podstawie jednostkowych sprawozdań przekazanych przez jednostki samorządu terytorialnego
  • analizowanie i opiniowanie wniosków zgłaszanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i podmioty niepubliczne na otwarte konkursy dotyczące realizacji zadań pomocy społecznej organizowane przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
  • weryfikowanie wyjaśnień gmin dotyczących zwrotów niewykorzystanych dotacji w zakresie zasiłków i świadczeń pomocy społecznej i pomocy dla osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków zgłaszanych przez gminy, dotyczących zmian w planach wydatków gmin na realizację pomocy poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz przygotowywanie zmian w planach wydatków gmin
  • sporządzanie zbiorczych dziennych, tygodniowych, miesięcznych, rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych dotyczących wypłat zasiłków celowych dla rodzin lub osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków gmin oraz sporządzanie zestawień w zakresie planowania środków na realizację zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na rok następny

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego w obszarze pomocy społecznej
  • znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz aktów wykonawczych
  • znajomość KPA
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • komunikatywność
  • umiejętność komunikacji pisemnej
  • znajomość arkuszy kalkulacyjnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe