Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Zakres zadań
- Prowadzi ewidencję księgową państwowego funduszu celowego w tym, w szczególności: przychodów, kosztów, zobowiązań i należności, środków przekazanych na realizację zadań Wojewodów; weryfikuje wpływy z tytułu przychodów oraz prowadzi sprawy w zakresie należności, w tym weryfikuje informacje, rozliczenia i sprawozdania od innych podmiotów; prowadzi weryfikację formalno-rachunkową, w tym wniosków o wypłatę środków; dekretuje dokumenty księgowe
- Uruchamia środki państwowego funduszu celowego na realizację zadań, w szczególności: weryfikuje wnioski o płatność pod względem formalno-rachunkowym; redystrybuuje środki finansowe; dokonuje płatności w systemie bankowości elektronicznej BGK
- Sporządza sprawozdania budżetowe państwowego funduszu celowego, tj. w zakresie wykonania planu finansowego; obsługuje system Trezor w tym zakresie
- Sporządza kwartalne i roczne sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywach finansowych jak również o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji państwowego funduszu celowego, w szczególności weryfikuje informacje od zobowiązanych do ich sporządzenia podmiotów, weryfikuje zapisy ewidencji księgowej - w celu bieżącego monitorowania stanu zobowiązań i podejmowanych czynności zmierzających do odzyskania zaległości jak również weryfikacji danych pod względem logicznych powiązań między innymi informacjami i dokumentami w tym zakresie
- Zapewnia i uruchamia środki budżetowe na realizację zadań dysponentów podległych, dysponenta części w celu zapewnienia płynności finansowej jednostek budżetowych oraz uruchamia środki na realizację zadań funduszy celowych i umożliwienia realizacji zadań funduszy celowych przez beneficjentów, w tym w szczególności: opracowuje roczny harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz na bieżąco go aktualizuje; redystrybuuje środki finansowe; składa zapotrzebowanie na środki budżetowe oraz na bieżąco je aktualizuje; dokonuje płatności w systemie bankowości elektronicznej
- Sporządza cząstkowe sprawozdania finansowe na podstawie prowadzonej ewidencji księgowej dla państwowego funduszu celowego
- Opiniuje projekty aktów prawnych i innych dokumentów związanych z finansami publicznymi, rachunkowością, realizacją zadań państwowych funduszy celowych w zakresie właściwości Wydziału, w tym uzgadnia projekty umów, decyzji, zgłasza propozycje zmian, uzupełnień zapisów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego doświadczenia w komórkach finansowo-księgowych w administracji publicznej
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Znajomość funkcjonowania procedur administracyjnych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe