Małopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Wyjazdy służbowe, w tym wykonywanie czynności służbowych ( kontrole szkół i placówek oświatowych, mediacje ) poza siedzibą urzędu. W siedzibie urzędu pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie urzędu oraz poza nim. Większość czynności na terenie urzędu jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów, uczestniczenie w spotkaniach. Stanowisko pracy w urzędzie zlokalizowane w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Kuratorium zajmuje pomieszczenia w budynku przy ul. Szlak 73 (jest winda i podjazd)
Zakres zadań
- sprawuje nadzór pedagogiczny w szkole lub placówce w zakresie oceny stanu przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek, ocenia stan i warunki działalności szkół i placówek pod względem legalności, kontroluje działania dyrektorów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w nadzorowanych szkołach i placówkach oświatowych, wspomaga pracę szkół i placówek, .
- w zakresie zadań mediatora pomaga stronom określić sporne zagadnienia oraz wypracować satysfakcjonujące obie strony rozwiązanie, pomaga w identyfikowaniu problemów i wypracowywaniu porozumienia poprzez ustalanie zasad poprawnej komunikacji, łagodzenie napięć w trakcie mediacji, zadawanie pytań sprzyjających porozumieniu,
- organizuje wsparcie, szkolenia i warsztaty dla uczniów, ich rodziców, nauczycieli i dyrektorów szkół i placówek w zakresie problemów mających miejsce w szkołach/placówkach, by wypracować dobre praktyki konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w szkołach i placówkach,
- przygotowuje materiały do publikacji na stronie internetowej upowszechniające dobre praktyki w przedmiotowym zakresie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z edukacją na stanowisku pedagogicznym ( w przypadku nauczyciela akademickiego w szkole wyższej)
- posiadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego ( w przypadku nauczyciela akademickiego wymagane jest potwierdzenie statusu nauczyciela akademickiego w formie zaświadczenia o aktualnie trwającym stosunku pracy i nie jest wymaganie posiadanie stopnia awansu zawodowego);
- ukończone formy doskonalenia w zakresie administracji lub zarządzania ( wymaganie konieczne w przypadku nauczyciela akademickiego nawet jeżeli spełnia inne warunki) albo co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w szkole, placówce lub zakładzie kształcenia nauczycieli albo dwuletni staż pracy w urzędzie organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami lub w urzędzie organu prowadzącego szkoły lub placówki na stanowisku związanym z organizacją pracy szkół i placówek.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość: przepisów prawa w zakresie oświaty, procedury administracyjnej i pragmatyki zawodowej nauczycieli;
- - umiejętności: współpracy, podejmowania decyzji i odpowiedzialność, rzetelność, komunikatywność; zorientowanie na osiąganie celów.