Kim jesteśmy?
Adecco Poland Sp. z o.o. należy do międzynarodowej korporacji Adecco S.A. - światowego lidera wśród firm doradztwa personalnego, który posiada 5100 placówek w ponad 60 krajach. W Polsce działamy od 1994 roku. Swoją wiedzą i doświadczeniem służymy w ponad 50 lokalizacjach na terenie kraju. W 2016 roku pracę dzięki Adecco Poland znalazło ponad 63 000 osób. Adecco Poland Sp. z o.o. jest Agencją Zatrudnienia nr 364.
Adecco Poland Sp. z o.o. należy do międzynarodowej korporacji Adecco S.A. - światowego lidera wśród firm doradztwa personalnego, który posiada 5100 placówek w ponad 60 krajach. W Polsce działamy od 1994 roku. Swoją wiedzą i doświadczeniem służymy w ponad 50 lokalizacjach na terenie kraju. W 2016 roku pracę dzięki Adecco Poland znalazło ponad 63 000 osób. Adecco Poland Sp. z o.o. jest Agencją Zatrudnienia nr 364.
Adecco Poland Sp. z o.o. należy do międzynarodowej korporacji Adecco S.A. - światowego lidera wśród firm doradztwa personalnego, który posiada 5100 placówek w ponad 60 krajach. W Polsce działamy od 1994 roku. Swoją wiedzą
i doświadczeniem służymy w ponad 50 lokalizacjach na terenie kraju. W 2015 roku pracę dzięki Adecco Poland znalazło ponad 60 000 osób. Adecco Poland Sp. z o.o. jest Agencją Zatrudnienia nr 364.
AP Accountant with German
Miejsce pracy: wielkopolskie/ Poznań
Nr Ref.: AP-G/03.2016
Responsibilities:
- Perform day-to-day accounts payable transaction in a timely and accurate manner in accordance with defined operating procedures
- Manage routine mis-matched, blocked or parked invoices
- Prepare postings and transfer to SAP FI
- Posting outgoing payments
- Checking and posting incoming invoices, credit notes with/without SAP Purchase order reference
- Administer invoices: control, verification (workflow and electronic handling), processing
- Checking suppliers payment reminders
- Generate defined standard reports and process ad-hoc requests
- Perform period-end processing and reporting
- Prepared information to create vendor or employee account in SAP
- Allocate cash movements in FEBA
- Prepares payment proposals and verification
- Follow up on intercompany reconciliation
- Prepare invoices to be sent to DEB
- Resolves problems and perform trouble-shooting when required
- Contribute to process improvement initiatives
- Process cash advance
- Process expense claims
- T&E closing
- Checking T&E claims against company travel policies
- Perform other duties as required within AP
Requirements:
- Experience in accounting
- Very good German
- Good level of English (written and spoken)
- Good knowledge of accounting principles
- Good knowledge and understanding of payment process
- Knowledge of SAP FI preferably or other accounting IT system
- Other selected language knowledge may be required
- Very good work organization and time management skills
- Very good communications skills with different levels in the organization and colleagues
- Strong Customer focus
- Team worker
- Knowledge sharing
- Self-development & ability to learn new things
- Focused on details
Our Client offers:
- Challenging job in company with stable position on the market
- Opportunity to develop professional skills
- Attractive salary
- Interesting package of benefits