Archiwum Państwowe w Siedlcach
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Archiwista
Miejsce pracy: Siedlce
Ogłoszenie o naborze Nr 35887
Warunki pracy
Stanowisko wymaga samodzielności oraz inicjatywy w realizacji zadań. Pracownik samodzielnie dobiera środki pracy i sposób realizacji zadania.- Praca na piętrze, brak windy
- Na stanowisku pracy występuje kontakt z kurzem archiwalnym
- Istnieje niebezpieczeństwo kontaktu z materiałami skażonymi drobnoustrojami
- Zaleca się noszenie fartuchów, rękawiczek, masek ochronnych
- Praca wymaga wysiłku fizycznego
- Praca przy komputerze
- Praca często z dokumentami trudnymi do odczytania
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. interesanci, przedsiębiorstwa)
Zakres zadań
- Obsługa interesantów w Punkcie Obsługi Interesanta. Udzielanie informacji o zasobie oraz zasobach innych archiwów, w tym zakładowych w zakresie dokumentacji osobowo – płacowej
- Realizacja kwerend dla instytucji, urzędów i osób fizycznych oraz kwerend naukowych i tematycznych
- Opracowywanie projektów odpowiedzi do prowadzonych kwerend, sporządzanie postanowień administracyjnych, zaświadczeń i informacji oraz sporządzanie kopii (kserokopii, skanów, zdjęć cyfrowych), wypisów, odpisów i reprodukcji materiałów archiwalnych, ich przygotowanie do uwierzytelnienia i wydawanie
- Udostępnianie materiałów archiwalnych i obsługa interesantów w Czytelni Archiwum
- Realizowanie zadań związanych z popularyzacją zasobu archiwalnego
- Digitalizacja materiałów archiwalnych
- Inne prace zlecone przez dyrektora
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego Ogólne doświadczenie w zakresie prac archiwalnych
- 12 miesięczne doświadczenie zawodowe w pracy archiwalnej
- Język rosyjski - poziom bardzo dobry, umożliwiający rozmowę, czytanie i rozumienie tekstu.
- Język angielski - Komunikatywny, umożliwiający rozmowę, czytanie i rozumienie tekstu.
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie programów i urządzeń biurowych w szczególności dobrej obsługi pakietu MS Office
- Dobra znajomość historii ustroju XIX w. i XX w. oraz historii regionu
- Znajomość dokumentacji przechowywanej przez Archiwum
- Znajomość nauk pomocniczych historii oraz ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa archiwalnego a także zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych oraz przepisów z zakresu postępowania administracyjnego
- Znajomość nauk pomocniczych historii oraz ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa archiwalnego a także zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych oraz przepisów z zakresu postępowania administracyjnego
- Predyspozycje osobowościowe: • komunikatywność, • odpowiedzialność, • staranność, cierpliwość, rzetelność, • dokładność i skrupulatność, • kultura osobista, • dyskrecja.
- Umiejętność: • redagowania pism urzędowych; • samodzielnego planowania i sprawnego organizowania własnej pracy • analitycznego myślenia, • biegłego posługiwania się aktami prawnymi, • komunikacji interpersonalnej, • umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów, • radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem. • przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość archiwalnych baz danych
- łacina - poziom podstawowy
- Umiejętność: • pracy w zespole, • współpracy i budowania dobrych relacji.