Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:
Stanowisko utworzone w celu zapewnienia obsługi urządzenia utajnionej łączności telekopiowej oraz urządzeń jawnych łączności teleinformatycznej i telekopiowej, zapewnienia właściwego obiegu korespondencji jawnej i niejawnej.
WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:
- praca biurowa w systemie podstawowym;
- praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze);
- wyjazdy służbowe;
- praca związana z obsługą klienta;
- narzędzia i materiały pracy, w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
- zainstalowane windy/podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety;
- brak oznaczeń dla osób niewidomych;
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym;
- pomieszczenia służbowe są przystosowane dla osób niepełnosprawnych, natomiast toaleta spełniająca takie wymagania znajduje się w innej części budynku, tj. w holu komercyjnym, poza pomieszczeniami SG.
CZAS PRACY: system podstawowy od poniedziałku do piątku w godz. od 07:00 do 15:00.
LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.
UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA:
- upoważnienie do obsługi stanowiska utajnionej łączności telekopiowej SUŁT SG „TURKUS”;
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „TAJNE”;
- upoważnienie do wydawania czynności kancelaryjnych w zakresie wskazanym w upoważnieniu;
- upoważnienie do przetwarzania danych osobowych gromadzonych w Systemach SG – w zakresie określonym w upoważnieniu.
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:
Zadania wykonywane na stanowisku asystenta mają charakter jednolity, określony odpowiednimi procedurami. Przepisy dotyczące realizowanych na stanowisku czynności określają dokładnie sposób i tryb postępowania. Zadania wymagają jednak dobrej znajomości przepisów o ochronie informacji niejawnych, ochronie danych osobowych i przepisów kancelaryjnych. Zmiany w przepisach, procedurach i wytycznych wymagają od pracownika umiejętności interpretacji oraz aktualizacji posiadanej wiedzy (kilka razy w roku). Stanowisko pracy wymaga realizacji zadań w sposób systematyczny i rzetelny. Osoba na tym stanowisku pracy, z uwagi na częste kontakty z pracownikami i funkcjonariuszami, powinna cechować się komunikatywnością i wysoką kulturą osobistą. Na opisanym stanowisku pracy nie jest wymagana kreatywność, ponieważ obieg dokumentów odbywa się według ściśle określonych procedur.
Przykłady:
- obsługa stanowiska abonenckiego SUŁT SG „TURKUS”/”AGAT” zgodnie ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa;
- prowadzenie rejestrów korespondencji jawnej i niejawnej.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:
Praca polega na zapewnieniu terminowego i zgodnego z przepisami obiegu korespondencji jawnej i niejawnej, wchodzącej i wychodzące, przestrzeganiu przepisów bezpieczeństwa użytkowanych sieci informatycznych służących do przetwarzania informacji niejawnych zgodnie z ich dokumentacją bezpieczeństwa. Osoba na stanowisku nie podejmuje samodzielnie decyzji, wykonuje polecenia bezpośredniego przełożonego. W przypadku zaistnienia sytuacji bezprecedensowych decyzje podejmowane są w uzgodnieniu z bezpośrednim przełożonym a od pracownika oczekuje się przedstawienia propozycji rozwiązań zgodnych z przepisami.
Przykład:
- prowadzenie korespondencji jawnej i niejawnej w oparciu o przepisy.
HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: do 1 miesiąca.
KONTAKTY ZEWNĘTRZNE: kilka razy w miesiącu.
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: brak.
Zakres zadań
- obsługuje stację łączności telekopiowej SUŁT SG „TURKUS”/”AGAT” oraz prowadzi posiadaną dokumentację ewidencyjną zgodnie z procedurami i przepisami kancelaryjnymi, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu informacji
- przesyła, przyjmuje oraz na bieżąco prowadzi ewidencję dokumentów niejawnych oraz jawnych otrzymywanych i wysyłanych, jak również terminowo dostarcza dokumentację do właściwych adresatów w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów w placówce
- wykonuje, ewidencjonuje, nadaje i przyjmuje faksy oraz szyfrofaky, terminowo przekazuje i dostarcza do adresatów korespondencję faksową i elektroniczną wchodzącą/wychodzącą w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów
- sprawdza poprawność dokumentów niejawnych oraz jawnych pod względem formalnym, zgodności załączników ze stanem faktycznym w celu podjęcia decyzji o przyjęciu dokumentu do realizacji/wysłania bądź odmowie przyjęcia ze względu na niespełnienie wymogów formalnych
- zapewnia ciągłą obsługę sprzętu łączności i informatyki znajdującego się w użytkowaniu, realizuje miejskie połączenia telefoniczne w celu prawidłowego funkcjonowania jednostki organizacyjnej SG
- obsługuje korespondencję w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz w innych elektronicznych systemach przesyłania i odbierania korespondencji (np. ePUAP, Right-fax, email) w celu właściwego obiegu dokumentów w placówce
- terminowo przekazuje i dostarcza do adresatów korespondencję niejawną, zapewnia bezpieczeństwo i ochronę przed dekonspiracją w celu zapewnienia właściwego obiegu informacji niejawnych
- zapewnia ciągłą obsługę sprzętu łączności i informatyki znajdującego się w użytkowaniu w celu prawidłowego funkcjonowania placówki
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego - w pracy biurowej
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie edytora tekstu
- Znajomość obsługi urządzeń biurowych
- Znajomość przepisów dot. Ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość Decyzji Komendanta Głównego Straży Granicznej w sprawie instrukcji kancelaryjnej Straży Granicznej
- Znajomość Zarządzenia Komendanta Głównego Straży Granicznej w sprawie szczegółowego sposobu organizowania i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie administracyjne
- Doświadcznie zawodowe w pracy z dokumentacją niejawną lub elektronicznym zarządzaniem/obiegiem dokumentacji
- Przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych
- Przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych