Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Audytor wewnętrzny
Miejsce pracy: Racibórz
Ogłoszenie o naborze Nr 156433
Warunki pracy
- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa, praca przed monitorem ekranowym; wymuszona pozycja ciała; kontakty zewnętrzne z innymi audytorami oraz Ministerstwem Finansów w związku z realizacją zadań audytowych;
- miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer i urządzenia biurowe;
- możliwość poruszania się po budynku: zachowana odpowiednia szerokość drzwi, miejsce pracy na 4 piętrze, schody w ciągach komunikacyjnych, brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- przeprowadza audyt wewnętrzny w Oddziale, w celu wspierania Komendanta ŚlOSG w realizacji jego celów i zadań poprzez systematyczną ocenę adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej oraz wykonywanie czynności doradczych, zgodnie z rocznym planem audytu wewnętrznego, a w przypadkach uzasadnionych także poza tym planem;
- przeprowadza i dokumentuje analizę ryzyka, stanowiącą podstawę do przygotowania rocznego planu audytu wewnętrznego;
- sporządza plan audytu wewnętrznego na rok następny oraz sporządza sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni;
- przeprowadza zadania audytowe w formie zadań zapewniających, podejmowanych w celu dostarczenia Komendantowi Oddziału obiektywnej i niezależnej oceny kontroli zarządczej;
- przedstawia, w ramach czynności audytowych, propozycje mające na celu usprawnienie funkcjonowania Oddziału;
- przeprowadza czynności sprawdzające, mające na celu monitorowanie realizacji zaleceń audytowych, polegających na dokonywaniu oceny sposobu wdrożenia i skuteczności zaleceń audytowych zrealizowanych przez komórki organizacyjne Komendy Oddziału oraz placówki SG;
- przeprowadza audyt wewnętrzny zlecony przez Ministra Finansów oraz audyt zlecony przez jednostki do tego uprawnione;
- sporządza projekt informacji Komendanta Oddziału o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego zleconego w roku poprzednim, w celu jej przedstawienia Ministrowi Finansów;
- prowadzi dokumentację dotyczącą zadań audytowych oraz pozostałą dokumentację bieżącą i stałą akt audytu wewnętrznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w komórce audytu wewnętrznego
- Posiadanie jednego z certyfikatów: CIA, CGAP, CISA, ACCA, CFE, CCSA, CFSA, CFA lub zdanie egzaminu przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów w latach 2003 – 2006 lub posiadanie uprawnień biegłego rewidenta lub posiadanie dwuletniej praktyki (zgodnie z definicją określoną w ustawie o finansach publicznych) w zakresie audytu wewnętrznego i dyplomu ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanego przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych
- Znajomość standardów audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w jednostkach finansów publicznych
- Umiejętność pracy w zespole, analitycznego i syntetycznego myślenia
- Umiejętność prowadzenia negocjacji i rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
- Komunikatywność
- Umiejętności redakcyjne
- Pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe