Najnowsze oferty pracy

  • Product Manager

    NEW APPROACH sp. z o.o.   Warszawa, ul. Ostrobramska 75C    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat
    15 godz.
    Zakres obowiązków Rozwój marki zarówno w obszarze brand awareness, jak i realizacji planów sprzedażowych. Wdrażanie omnikanałowych kampanii i akcji marketingowych na rynek polski i zagraniczny, w kanale tradycyjnym i digital. Planowanie i realizacja kampanii marketingowych. Przygotowanie...
  • Menedżer ds. Importu i Strategii Produktowej

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa    praca zdalna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Będziesz odpowiedzialny za całościowe zarządzanie cyklem życia produktów z wybranej kategorii, od pomysłu do wycofania z rynku. Twoim zadaniem będzie aktywne kreowanie asortymentu w oparciu o trendy rynkowe i preferencje grupy docelowej. Będziesz planował i realizował strategię...
  • Product Manager / Product Managerka

    WBS Sp. z o.o.   Warszawa    praca zdalna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Opis stanowiska pracy / zadania: Zarządzanie produktami z kategorii oświetleniowej. Kreowanie produktu spełniającego potrzeby i preferencje grupy docelowej klientów. Współtworzenie strategii rozwoju kategorii produktowej. Planowanie strategii sprzedaży (wszystkie procesy związane z...
  • Kierownik / Kierowniczka Marki Eksport

    Lotte Wedel Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Sprawdź mieszankę zadań, które czekają na Ciebie w nowej pracy. Będzie słodko! Przygotowywanie i egzekucja strategii marketingowej dla zarządzanych kategorii produktowych na rynkach eksportowych; Budowa brand-planów dla podległych kategorii produktowych/marek dla rynków zagranicznych;...
  • Kierownik / Kierowniczka ds. Marketingu Eksportowego (FMCG)

    Lotte Wedel Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Sprawdź mieszankę zadań, które czekają na Ciebie w nowej pracy. Będzie słodko! Opracowywanie i egzekucja strategii marketingowej oraz tworzenie brand-planów dla wybranych kategorii produktowych na rynkach eksportowych. Aktywne współtworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej we...
Zobacz więcej ofert pracy

Category Manager Beer & Drinks

Statoil Fuel & Retail Polska Sp. z o.o.
Warszawa
praca stacjonarna
4553 dni temu
Region:
mazowieckie

Application deadline:
2013-06-27

Location:
Warszawa

Job number: 441

Home page:
http://www.statoil.pl


Category Manager Beer & Drinks

Category Manager (CM) for Beer and Drinks is one of the key positions contributing to setting and achieving the overall business targets of SFR Poland. CM is responsible for delivering fully loaded Category P&L.

CM develops a category strategy in accordance with the corporate and local retail strategy and a yearly category plan following the European process structure and timings. The plan includes assortment, pricing, promotions, as well as supply chain and commissions. CM is responsible to successfully deliver the plan through service stations and vendors.

 

To deliver on the main areas of responsibilities the CM should be able to:

  • Understand key business drivers and consumer insights within Beer and Drinks and transform these insights into a commercial strategy.
  • Conduct and execute detailed category plans based on current category performance, issues, market intelligence and consumer insights.
  • Conduct detailed assortment, space and cluster analysis in order to optimize the assortment and category performance and thereby maximize sales and profit.
  • Define and secure execution of the pricing strategy, analyse category profitability in details and lead vendor price negotiations.
  • Lead the development, execution and evaluation of consumer promotions with a positive ROI. Secure strong support from vendors to build the category.
  • Develop yearly sales and margin forecast, based on the category plan and market development. Secure alignment with local key stakeholders to secure excellence in execution.
  • Develop and execute vendor strategies including identifying strategic vendors and their strategies, classifying vendors with correct segmentation strategies and secure alignment with procurement.
  • Manage category stock performance and initiate corrective actions as required, by setting service level and stock turn targets. Create promotional orders and monitor vendor delivery performance.
  • Work cross functionally and get buy in for your ideas. 

The CM for Beer and Drinks will be responsible for coordinating all initiatives with different stakeholders in the organization, including local management and European counterparts. To succeed in the role, the person will require solid competences in building strategic working relationships with key stakeholders and be able to transform category strategies into understandable action points for other levels and functions.

 

Competency requirements:

  • Higher education, preferably in business/economics
  • Strategic capabilities combined with focus on detail
  • Analytical, fact based and solution oriented in decision making
  • Proactive and taking responsibility, with a strong will to win in a team context
  • Excellent in communication and in building strong strategic relationship with key stakeholders
  • Fluency in English, both oral and written
  • Strong Microsoft Office skills

Critical experience

  • Min. 5 years of experience working in Retail or FMCG organisations in roles like category management, procurement, key account management, category buyer or trade marketing.
  • Solid understanding of Retail, efficient value chain, demand driven forecasting and business intelligence.
  • Excellent in negotiations.

Our values - Courageous, Open, Passionate and Caring - are at the core of our management system. They drive our performance, and guide us in how we do business, how we work together, and how we act towards external stakeholders.
We welcome your application!

 

 

Statoil Fuel & Retail is a leading Scandinavian road transport fuel retailer with over 100 years of operations in the region. We have a broad retail network across Scandinavia, Poland, the Baltics, and Russia with approximately 2,300 full-service (fuel and convenience) or automated (fuel only) stations. Including employees at Statoil branded franchise stations, about 18,500 people work at our retail sites across Europe, in our corporate headquarters, our eight regional headquarters, our terminals and depots. Statoil Fuel & Retail is a wholly-owned indirect subsidiary of Alimentation Couche-Tard, Inc. and part of a network of more than 8,100 stations and 70,000 passionate retailers welcoming more than 30 million visitors every week.

We are looking for another passionate retailer to join our team in a fun, international, dynamic and inspiring work environment.
 

Podobne oferty

  • Product Manager

    NEW APPROACH sp. z o.o.   Warszawa, ul. Ostrobramska 75C    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat
    15 godz.
    Zakres obowiązków Rozwój marki zarówno w obszarze brand awareness, jak i realizacji planów sprzedażowych. Wdrażanie omnikanałowych kampanii i akcji marketingowych na rynek polski i zagraniczny, w kanale tradycyjnym i digital. Planowanie i realizacja kampanii marketingowych. Przygotowanie...
  • Menedżer ds. Importu i Strategii Produktowej

    Klient portalu Praca.pl   Warszawa    praca zdalna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Będziesz odpowiedzialny za całościowe zarządzanie cyklem życia produktów z wybranej kategorii, od pomysłu do wycofania z rynku. Twoim zadaniem będzie aktywne kreowanie asortymentu w oparciu o trendy rynkowe i preferencje grupy docelowej. Będziesz planował i realizował strategię...
  • Product Manager / Product Managerka

    WBS Sp. z o.o.   Warszawa    praca zdalna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Opis stanowiska pracy / zadania: Zarządzanie produktami z kategorii oświetleniowej. Kreowanie produktu spełniającego potrzeby i preferencje grupy docelowej klientów. Współtworzenie strategii rozwoju kategorii produktowej. Planowanie strategii sprzedaży (wszystkie procesy związane z...
  • Kierownik / Kierowniczka Marki Eksport

    Lotte Wedel Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Sprawdź mieszankę zadań, które czekają na Ciebie w nowej pracy. Będzie słodko! Przygotowywanie i egzekucja strategii marketingowej dla zarządzanych kategorii produktowych na rynkach eksportowych; Budowa brand-planów dla podległych kategorii produktowych/marek dla rynków zagranicznych;...
  • Kierownik / Kierowniczka ds. Marketingu Eksportowego (FMCG)

    Lotte Wedel Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Sprawdź mieszankę zadań, które czekają na Ciebie w nowej pracy. Będzie słodko! Opracowywanie i egzekucja strategii marketingowej oraz tworzenie brand-planów dla wybranych kategorii produktowych na rynkach eksportowych. Aktywne współtworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej we...