Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i sztuczne.
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Wejście do budynku „A" i „D" jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
W budynkach nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- realizuje zadania głównego księgowego wynikające z art. 54 ustawy o finansach publicznych w zakresie : prowadzenia rachunkowości jednostki, wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi oraz dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- kieruje i nadzoruje pracę Wydziału Budżetowo – Finansowego w tym, opracowuje plan pracy podległej komórki przydziela zadania do realizacji oraz deleguje odpowiedni poziom decyzyjności i uprawnień; wnioskuje o zmiany kadrowe (zatrudnianie, zwalnianie, awanse); dokonuje bieżącej i okresowej oceny podległych pracowników
- prowadzi obsługę ewidencji finansowo-księgowej w zakresie dysponenta części 68, prowadzi księgę główną i księgi pomocnicze w systemie finansowo-księgowym QNT Quorum w celu wypełnienia obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów
- realizuje zadania wynikające z obowiązkowej sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta części, w tym sporządza sprawozdania finansowe, weryfikuje zgodności danych z dokumentami otrzymanymi z innych komórek w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowego oraz innych informacji dot. realizacji planu finansowego dysponenta części 68
- nadzoruje racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi; koordynuje stały monitoring wydatków i dochodów oraz dostępność środków budżetowych w celu zapewnienia gospodarności i celowości realizowanych wydatków dysponenta III-go stopnia. Bierze udział w opracowywaniu projektu budżetu dochodów i wydatków oraz zapewnia sprawną realizację planu dochodów i wydatków, w tym dokonywanie zmian w celu zapewnienia prawidłowego i optymalnego wykorzystania środków budżetowych
- prowadzi obsługę środków pieniężnych w systemach bankowości elektronicznej, a także kontroluje wpływy i wydatki na rachunkach bankowych urzędu
- opracowuje projekty regulacji wewnętrznych w zakresie prowadzenia rachunkowości, w tym dotyczących obiegu dokumentów, procedur rozliczeniowo-księgowych i kontroli wewnętrznej oraz aktualizuje Politykę Rachunkowości Państwowej Agencji Atomistyki, w tym zakładowy plan kont
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe i posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisówdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych
- Biegła znajomość zagadnień księgowości budżetowej, w tym przepisów ustawy o rachunkowości
- Biegła znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- Biegła znajomość przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
- Biegła znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Biegła znajomość przepisów z zakresu podatków i ubezpieczeń społecznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość KPA
- Wiedza z zakresu przygotowywania analiz ekonomicznych i umiejętność interpretacji ich wyników
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Rzetelność
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Na stanowisku głównego księgowego nie może być zatrudniona osoba, która była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie - studia podyplomowe z zakresu kontroli wewnętrznej lub audytu lub rachunkowości
- Przeszkolenie w zakresie znajomość systemu finansowego QNT Quorum
- Znajomość obsługi programów finansowo — księgowych
- Znajomość obsługi programu TREZOR, NBE-NBP
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia. W przypadku posiadania wyższego wykształcenia - innego niż ekonomiczne należy dołączyć kopie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie, że kandydatka/kandydat nie była/ł prawomocnie skazana/y za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkoleniaTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-15 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej.
Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
Państwowa Agencja Atomistyki
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
z dopiskiem: Kadry "Główny Księgowy DBF/GKA (159103)”
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Prezes Państwowej Agencji Atomistyki, 00-400 Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@paa.gov.pl, 00-400 Warszawa, ul. Nowy Świat 6/12
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podstawa prawna przetwarzania danych:
art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.