Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi
Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 112040
Warunki pracy
praca administracyjno-biurowa,praca przy monitorze ekranowym,stres związany z terminowością i złożonością wykonywanych zadań,kierowaniem wydziałem. Stanowisko pracy znajduje się w budynku wielokondygnacyjnym bez windy,bariery architektoniczne.
Zakres zadań
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji finansowo – księgowej Urzędu w zakresie wydatków budżetowych, dochodów budżetowych i Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych dotyczących ewidencji pozabilansowej w celu zapewnienia prawidłowej prezentacji danych wynikających z przepisów prawa,
- sporządzanie materiałów dotyczących planu finansowego Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi w zakresie budżetu tradycyjnego, zadaniowego oraz Wieloletniego Planu Finansowego Państwa oraz wniosków o zmianę w planie, kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, celem wykonania obowiązków wynikających z ustawy o finansach publicznych,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnych, zgodnie z zasadami rachunkowości budżetowej poprzez zatwierdzanie dokumentacji finansowo – księgowej do zapłaty, celem zapewnienia rzetelności dokumentacji finansowo – księgowej,
- opracowanie harmonogramu wydatków budżetowych na rok budżetowy oraz jego zmian, sporządzanie zapotrzebowań na środki budżetowe w ujęciu miesięcznym, prognoz i korekt w tym zakresie, celem zapewnienia płynnej realizacji zobowiązań Urzędu,
- nadzór i rozliczanie okresowych inwentaryzacji, przechowywanie i okresowe uzgadnianie ksiąg inwentarzowych Urzędu, celem zapewnienia kontroli nad majątkiem Urzędu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych wraz z załącznikami oraz informacji uzupełniającej w zakresie wyłączenia wzajemnych rozliczeń między jednostkami, celem wypełnienia obowiązku sprawozdawczego,
- prowadzenie ewidencji umów rodzących skutki finansowe dla Urzędu, celem prawidłowego dokumentowania poziomu zaangażowania środków publicznych w danym roku budżetowym,
- weryfikacja dokumentacji finansowo – księgowej składanej przez beneficjentów w celu rozliczenia udzielonych przez Urząd dotacji oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ekonomiczne: ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej(przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości), lub wyższe ekonomiczne: ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich (przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości), lub wyższe uzupełnione ekonomicznymi studiami podyplomowymi (przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości).
W przypadku niespełnienia żadnego z wymagań w zakresie wykształcenia i praktyki w księgowości: wpis do rejestru biegłych rewidentów lub posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego (w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego lub wykształcenia wyższego uzupełnionego ekonomicznymi studiami podyplomowymi) lub 6 lat (w przypadku posiadania wykształcenia średniego ekonomicznego) w księgowości.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe