Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 38863
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca związana jest z permanentną obsługą klientów zewnętrznych, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, krajowymi i zagranicznymi wyjazdami służbowymi.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- przygotowywanie analiz i ocen prawnych w zakresie przestrzegania równego traktowania i informacji w tym zakresie
- analizowanie, opiniowanie i monitorowanie rozwiązań i unormowań prawnych oraz realizacji zasady równego traktowania w krajowych dokumentach i aktach prawnych pod kątem zobowiązań i zaleceń organizacji międzynarodowych w tym zakresie, w tym inicjowanie i prowadzenie procesu legislacyjnego w celu realizacji postanowień umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania
- opracowywanie rozwiązań systemowych, organizacyjnych i interpretacyjnych dotyczących polityki równego traktowania w celu wypracowania standardów określonych przez przepisy prawa oraz programy krajowe i międzynarodowe z tego zakresu
- rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Wydziału i Pełnomocnika oraz przygotowywanie projektów interwencji Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania w indywidualnych sprawach
- inicjowanie, opracowywanie, koordynowanie oraz monitorowanie realizacji rządowych programów i projektów dotyczących problematyki równego traktowania
- przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych w zakresie zasady równego traktowania oraz prowadzenie procesu legislacyjnego w zakresie projektów aktów prawnych
- przygotowywanie wystąpień do właściwych organów z wnioskami o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie spraw należących do właściwości Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania
- udział w pracach zespołów międzyresortowych, grup i komitetów krajowych i międzynarodowych zajmujących się problematyką równego traktowania
- współpraca z zespołami opiniotwórczymi, ekspertami, urzędami administracji publicznej, placówkami naukowo-badawczymi oraz krajowymi i zagranicznymi organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w celu wypracowania standardów i rozwiązań dotyczących realizacji zasady równego traktowania
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 1,5 roku doświadczenia zawodowego w obszarze związanym ze sporządzaniem analiz lub opinii prawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Bardzo dobra znajomość przepisów prawa cywilnego, karnego, administracyjnego i międzynarodowego
- Znajomość problematyki z zakresu zwalczania dyskryminacji
- Umiejętność interpretacji i analizy aktów prawnych o charakterze krajowym i międzynarodowym
- Kompetencje i umiejętności: umiejętność pracy w zespole, umiejętność analitycznego i strategicznego myślenia, argumentowania i negocjacji, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność wystąpień publicznych, umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i piśmie
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego we współpracy z organizacjami międzynarodowymi oraz organizacjami pozarządowymi zajmującymi się problematyką przeciwdziałania dyskryminacji lub realizacją zasady równego traktowania
- Znajomość j. francuskiego lub niemieckiego na poziomie A2
- Znajomość j. angielskiego na poziomie C1
- Znajomość funkcjonowania administracji publicznej