Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor ochrony zabytków

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
Olsztyn
praca stacjonarna
1708 dni temu
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor ochrony zabytków
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 52626

Warunki pracy

- praca administracyjno – biurowa w siedzibie Urzędu;
- narzędzia i materiały pracy – komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie);
- wyjazdy służbowe związane z inspekcjami i kontrolami obiektów zabytkowych, zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie;
- ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, drzwi o odpowiedniej szerokości;

Zakres zadań

  • prowadzenie działań w celu przygotowania projektów postanowień, decyzji administracyjnych, zaleceń konserwatorskich i opinii w/s prac przy zabytkach nieruchomych, w zakresie uregulowanym przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa związanymi z w/w ustawą
  • prowadzenie inspekcji i kontroli obiektów nieruchomych, w celu stwierdzenia stanu zachowania, określenia sposobu prawidłowości użytkowania, oceny zakresu i prawidłowości wykonywanych prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych, potwierdzonych protokołami z powyższych czynności oraz zakończonych stosownymi zaleceniami i właściwymi decyzjami. Uczestniczenie w komisjach konserwatorskich oceniających zakres i prawidłowość prowadzonych prac konserwatorskich, szczególnie w przypadku dofinansowania z budżetu państwa i innych źródeł. Prowadzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego, w celu wyegzekwowania obowiązków spoczywających na dysponentach zabytków. Prowadzi procedurę nakładania administracyjnych kar pieniężnych
  • przygotowywanie i konsultowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, wnioski do właściwych organów nadzoru budowlanego i ochrony środowiska oraz terenowych organów administracji rządowej i samorządowej dotyczących wszczęcia postępowania administracyjnego bądź do prokuratury celem wszczęcia postępowania karnego
  • przygotowywanie projektów wniosków i postanowień w celu uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zaopiniowania studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego, poprzez zbieranie niezbędnych informacji w tym zakresie i przekazywanie ich bezpośredniemu przełożonemu
  • przygotowywanie materiałów i dostarczanie informacji w celu ustalenia zakresu ochrony obiektów i obszarów; zgłaszanie wnioski dotyczących kwalifikacji do wpisania wyżej wymienionych do rejestru zabytków oraz ustanowienia innych form ochrony zgodnie z ustawą
  • przygotowywanie projektów pism, postanowień i decyzji w zakresie uregulowanym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa powiązanymi z w/w ustawą, zwłaszcza ustawy o gospodarce nieruchomościami w celu zbycia lub podziału obiektu wpisanego do rejestru zabytków
  • współpraca z innymi stanowiskami pracy w zakresie wymiany informacji odnośnie zabytków nieruchomych, współdziałanie na rzecz realizacji zadań statutowych WUOZ oraz udział w realizacji założeń Krajowego Programu Ochrony Zabytków oraz Regionalnego Programu Ochrony Zabytków. Prowadzenie spraw z zakresu inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji w zakresie użytku publicznego

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe konserwatorstwo i zabytkoznastwo; ochrona dóbr kultury; historia sztuki; architektura; architektura krajobrazu; budownictwo; gospodarka przestrzenna; muzealnictwo; archeologia lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony i opieki nad zabytkami
  • znajomość przepisów ustawy z zakresu: ochrony zabytków i opiece nad zabytkami; o ochronie przyrody; Kodeks Postępowania Administracyjnego; o planowaniu przestrzennym; o dostępie do informacji publicznej; o ochronie danych osobowych; o opłacie skarbowej. Rozporządzenia i inne akty wykonawcze do wymienionych ustaw
  • umiejętność organizowania pracy własnej i stosowania przepisów dotyczących organizacji i zadać Urzędu
  • umiejętność oceny i analizy problemów i spraw w różnych aspektach oraz umiejętność pracy w zespole
  • obsługa urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
  • umiejętność prezentowania spraw ze swojego zakresu działania, udzielanie precyzyjnych i prawidłowych informacji przełożonym, współpracownikom, interesantom
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe