Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Małopolskie Kraków Pedagog Kraków
Inspektor wojewódzki w Oddziale Integracji Społecznej i Polityki Prorodzinnej Wydziału Polityki Społecznej

Inspektor wojewódzki w Oddziale Integracji Społecznej i Polityki Prorodzinnej Wydziału Polityki Społecznej

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Kraków
praca stacjonarna
3433 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 165485
  • Data ukazania się ogłoszenia: 19 grudnia 2014 r.

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • inspektor wojewódzki
  • w Oddziale Integracji Społecznej i Polityki Prorodzinnej Wydziału Polityki Społecznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 2

Adres urzędu

    31-156 Kraków
    ul. Basztowa 22

Miejsce wykonywania pracy:

  • Kraków

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kontrolowanie realizacji zadań samorządu terytorialnego z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz zgodność zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami. Opracowywanie sprawozdań i raportów z zakresu realizowanych zadań oraz prowadzenie rejestru jednostek specjalistycznego poradnictwa.
  • Przeprowadzanie kontroli placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz ośrodków adopcyjnych – w zakresie jakości usług świadczonych przez. Opracowywanie dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowywanie projektu zaleceń pokontrolnych; monitorowanie, analiza i ocena ich realizacji.
  • Prowadzenie spraw wynikających ze skarg, wniosków i interpelacji poselskich oraz udział w kontrolach prowadzonych w związku z tymi sprawami.
  • Uczestniczenie w planowaniu i podziale środków - weryfikacja i opiniowanie wniosków i ofert powiatów i gmin, opracowywanie propozycji podziału dotacji i rezerw, przygotowywanie umów z samorządami - na realizację zadań własnych powiatu i gminy z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
  • Analizowanie sprawozdań rzeczowo-finansowych przekazywanych przez samorządy gminne i powiatowe, nadzorowanie merytoryczne prawidłowego wydatkowania środków finansowych przekazywanych z budżetu państwa dla jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
  • Przeprowadzanie postępowań – w tym oględzin placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo – terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych – w celu wydania lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie ww. jednostek, opracowywanie decyzji administracyjnych. Przygotowywanie opinii dot. likwidacji i przekształceń ww. placówek.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Przeprowadzanie kontroli innych podmiotów (jednostki organizacyjne pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, urzędy gmin, powiatów i samorządu województwa).
    Krajowe wyjazdy służbowe.
    Zagrożenie korupcją.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega głównie na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych, Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą.
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata stażu pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej-potwierdzonego kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów,
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego,
    • znajomość, ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce.
wymagania dodatkowe
  • umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce,
  • umiejętność rozwiązywania problemów,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność i asertywność,
  • umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych,umiejętności analityczne.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty