Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 58622
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu- kontakt z klientem zewnętrznym
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie)
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku
Zakres zadań
- przyjmowanie od klienta zewnętrznego i rejestracja w Systemie Pobyt v.2 wniosków, prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji administracyjnych z zakresu legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP;
- przyjmowanie od klienta zewnętrznego i rejestracja w Systemie Syriusz wniosków, prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji administracyjnych z zakresu wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców na terytorium RP;
- przyjmowanie od klienta zewnętrznego i rejestracja w Systemie Pobyt v.2 wniosków oraz prowadzenie postępowań, przygotowanie decyzji administracyjnych i wydawanie dokumentów w sprawach o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń;
- przygotowanie, rejestracja w Systemie Pobyt v.2 i wydawanie dokumentów w celu legalizacji pobytu cudzoziemców;
- prowadzenie z urzędu oraz na wniosek Straży Granicznej i Policji, postępowań w sprawie wydalania obywateli UE z terytorium RP, przygotowanie decyzji oraz rejestracja w Systemie Pobyt v.2 wniosków i wydawanie decyzji;
- rozpatrywanie odwołań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie unieważnienia zezwoleń MRG;
- przeprowadzanie kontroli legalności pobytu cudzoziemców na terenie województwa warmińsko-mazurskiego;
- prowadzenie ewidencji ruchu cudzoziemców na terenie województwa warmińsko-mazurskiego do celów sprawozdawczych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2094 ze zm.)
- znajomość ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1482 ze zm.)
- znajomość ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 293)
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- rzetelność i terminowość
- wiedza specjalistyczna i umiejętność jej wykorzystania
- zorientowanie na osiąganie celów
- doskonalenie zawodowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- preferowane wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
- 2 lata doświadczenia w administracji publicznej
- znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym