Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych ( kontrole zewnętrzne w siedzibach starostw
powiatowych, stres związany z rozpatrywaniem spraw dotyczących mienia o dużej wartości pod presją czasu)
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Analizuje i weryfikuje zgromadzony materiał dowodowy, formułuje wnioski i zalecenia w sprawach dotyczących wyrażania przez wojewodę zgody na działania starostów wykonujących zadania zlecone z zakresu gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa. Ocenia prawidłowość rozdysponowania nieruchomości oraz przydatność pod względem dowodowym oraz kompletność dokumentów i informacji dotyczących stanu prawnego nieruchomości. Opracowuje projekty pism, rozstrzygnięć i zarządzeń, a także sporządza ocenę prawidłowości prowadzonych czynności przetargowych przez komisje przetargowe powołane przez starostów dla potrzeb rozdysponowania nieruchomości Skarbu Państwa
- Przeprowadza kontrole w siedzibach starostów w zakresie realizacji zadań z zakresu administracji rządowej w sprawach dotyczących gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących przekazywania mienia Skarbu Państwa jednostkom samorządu terytorialnego oraz stwierdzania/potwierdzania reprezentacji Wód Polskich
- Umieszcza na stronie BIP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wykazy nieruchomości i ogłoszenia o przetargach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interwencje poselskie, senatorskie oraz skargi, wnioski i petycje
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej – potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy Kodeks cywilny w zakresie umów obligacyjnych, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości, a także orzecznictwa organów wyższej instancji i sądów administracyjnych
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność stosowania prawa w praktyce, głębokiej analizy przepisów
- umiejętność argumentowania i negocjacji
- umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu programów MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność analitycznego myślenia
- komunikatywność