Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 136727
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu,
- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Zakres zadań
- kontroluje pod względem merytorycznym, w tym przy użyciu systemu teleinformatycznego, realizację zadań z zakresu wspierania rodziny, pieczy zastępczej, usamodzielnień pełnoletnich wychowanków i adopcji, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, a także zgodność zatrudniania pracowników w/w jednostek z wymaganymi kwalifikacjami
- nadzoruje i kontroluje realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla osób doznających przemocy domowej, urzędy gminy, starostwa powiatowe i urząd marszałkowski oraz przez podmioty niepubliczne realizujące zadania na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej
- prowadzi postępowanie administracyjne w I instancji, na wniosek powiatu lub samorządu województwa oraz innych podmiotów uprawnionych, dotyczące wydawania, cofania, zmiany i wygaszania zezwoleń na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, wydawania zgody na likwidację placówki opiekuńczo - wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo - terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
- rozpatruje wnioski na przyjęcie do placówki opiekuńczo - wychowawczej typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno - terapeutycznego kolejnego dziecka pomimo przekroczenia dopuszczalnego limitu miejsc oraz na przyjęcie większej liczby dzieci do placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego lub regionalnej placówki opiekuńczo – terapeutycznej
- bierze udział, jako obserwator, w posiedzeniach ośrodka adopcyjnego dotyczących kwalifikowania dziecka do przysposobienia, dokonywania wstępnej oceny kandydata do przysposobienia dziecka oraz wydawania opinii kwalifikacyjnej kandydata do przysposobienia dziecka
- rozpatruje skargi i wnioski w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przeciwdziałania przemocy domowej
- prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w sprawie nałożenia kary pieniężnej za nierealizowanie zaleceń pokontrolnych
- zbiera sprawozdania rzeczowo-finansowe z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej i przekazuje je ministrowi właściwemu do spraw rodziny w wersji elektronicznej, a także ocenia stan i skuteczność podejmowanych działań w tym zakresie
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie, praca socjalna, resocjalizacjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub w innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny oraz staż pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej lub zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizację II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością „praca socjalna z osobą i rodziną z problemem przemocy”
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i jej aktów wykonawczych
- znajomość ustawy o przeciwdziałania przemocy domowej i jej aktów wykonawczych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
- znajomość ustawy o pomocy społecznej
- umiejętność organizacji pracy
- komunikatywność
- umiejętność komunikacji pisemnej
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe