Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 45940
Warunki pracy
Praca w siedzibie Urzędu.Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz.
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowywanie i sporządzanie projektu budżetu Wojewody na trzy kolejne lata, oraz sporządzanie planu finansowego budżetu Wojewody na dany rok budżetowy w układzie obowiązującej klasyfikacji budżetowej w powiązaniu z budżetem zadaniowym oraz w układzie zadaniowym z wyszczególnieniem celów i mierników
- Podejmowanie inicjatywy własnej oraz na wniosek jednostek podległych wojewodzie na rzecz zwiększenia budżetu Wojewody
- Wprowadzanie i zatwierdzanie w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR) • projektu planów finansowych budżetu Wojewody Opolskiego • planów finansowy budżetu Wojewody Opolskiego • rozdysponowanie środków dla beneficjentów niższego stopnia • wnioski o przyznania środków z rezerw celowych i rezerwy ogólnej budżetu państwa, na zadania objęte budżetem Wojewody.
- Sporządzanie decyzji wprowadzających zmiany w planie wydatków budżetu Wojewody lub decyzji blokujących nadwyżkę środków zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi,
- Aktualizowanie planów inwestycyjnych oraz ocenianie efektywności wykorzystania środków budżetowych przeznaczonych na finansowanie zadań inwestycyjnych w państwowych jednostkach budżetowych oraz z dotacji udzielonych z budżetu państwa
- Przygotowywanie umów na przekazywanie dotacji celowej samorządu terytorialnego oraz nadzorowanie i zatwierdzanie rozliczenie środków przekazanych w formie dotacji celowej w zakresie zwalczania narkomanii, działalności gospodarczej, ochrony środowiska, rolnictwa i łowiectwa.
- Weryfikowanie materiałów jednostkowe – wniosków o zwrot części wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego oraz sporządzanie wniosków o środki do Ministerstwa Finansów i na podstawie decyzji Ministra Finansów przekazywanie środków do gmin oraz obsługiwanie sprawy związanych z funduszem sołeckim w trakcie roku.
- Sporządzanie bazy działań, celów i mierników wraz ze sposobem ich wyliczania oraz sporządzanie i analizowanie zmian w wielkościach mierników w trakcie roku budżetowego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość prawa administracyjnego, przepisów ustawowych i wykonawczych w zakresie finansów publicznych , zasad rachunkowości budżetowej oraz ustaw o jednostkach samorządu terytorialnego
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie i ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność komunikacji pisemnej
- umiejętność argumentacji
- umiejętność obsługi komputera - środowiska MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dobra znajomość przepisów (ustaw) szczegółowych, regulujących finansowanie zadań z budżetu Wojewody, w ramach nadzorowanych działów gospodarki narodowej
- umiejętność pracy w sytuacjach stresowych
- umiejętność pracy w zespole