Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Inspektor

Komenda Miejska Policji w Chorzowie
Chorzów
praca stacjonarna
1817 dni temu

Komenda Miejska Policji w Chorzowie
Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Inspektor
Miejsce pracy: Chorzów
Ogłoszenie o naborze Nr 47222

Warunki pracy

Praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Stanowisko wyposażone jest w telefon, komputer oraz monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie. Stres związany z obsługą klientów zewnętrznych. Konieczność korzystania z urządzeń biurowych: telefon, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów. Stanowisko usytuowane jest na I piętrze budynku Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych - winda do parteru.

Zakres zadań

  • Prowadzi kontrole (zgodnie z zatwierdzonym przez KMP Chorzów rocznym planem kontroli) warunków służby/pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP, a następnie bieżąco informuje Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, opracowuje i sporządza wnioski zmierzające do ich usunięcia w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia policjantów i pracowników oraz poprawy ich warunków pracy;
  • Przeprowadza (na podstawie przygotowanych na stanowisku planów szkolenia) szkolenia wstępne z zakresu BHP dla nowo-przyjętych funkcjonariuszy pracowników Policji. Wystawia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wstępnego;
  • Uczestniczy w pracach komisji i zespołów powypadkowych powołanych przez Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie w celu zbadania okoliczności i przyczyn wypadków. Przygotowuje, sporządza i przedstawia pozostałym członkom komisji powypadkowych wnioski powypadkowe oraz propozycje zmian w zakresie stwierdzonych nieprawidłowości, jak również sprawuje kontrolę nad realizacją tych wniosków. Przygotowuje całość dokumentacji dot. wypadków. Prowadzi całość zagadnienia związanego ze zdarzeniami potencjalnie wypadkowymi.
  • Dokonuje oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy w celu rozpoznania zagrożeń i określenia środków zaradczych na poszczególnych stanowiskach pracy. Dokonuje bieżącej aktualizacji dokumentacji dot. oceny ryzyka zawodowego. Prowadzi stały monitoring tego zagadnienia.
  • Rozpoznaje czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe na stanowisku pracy/służby. Występuje z wnioskami dotyczącymi zlecenia badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych występujących w środowisku pracy/służby oraz badań i pomiarów w zakresie ustalania sposobu ochrony przed tymi czynnikami lub warunkami w celu eliminacji zagrożeń.
  • Opracowuje wewnętrzne zarządzenia, regulaminy i instrukcje ogólne oraz opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące BHP na stanowiskach służby/pracy wyposażonych w maszyny i urządzenia, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe w celu dostosowania do wymagań BHP.
  • Współpracuje ze społeczną inspekcją pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną przy MSWiA na terenie woj. śląskiego - sprawuje nadzór i kontrolę nad realizacją nakazów zawartych w Decyzjach, prowadzi ewidencję nakazów, sporządza analizy i informacje w tym zakresie w celu dostosowania warunków służby/pracy do wymogów określonych w przpisach. Wsółpracuje z ZOZ MSWiA w Katowicach w ramach relizowanej na stanowisku działalności z zakresu medycyny pracy (badania okresowe, specjalistyczne, sanitarno-epidemiologiczne, szczepienia ochronne).
  • Sporządza i przedstawia pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy/służby.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie techniczne w specjalności bezpieczeństwa i higieny pracy
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na samodzielnym stanowisku ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

  • znajomość przepisów z dziedziny BHP, prawa pracy
  • znajomość Ustawy o Służbie Cywilnej
  • znajomość Ustawy o Policji
  • umiejętność biegłej obsługi komputera
  • kreatywność, samodzielność, umiejętność samodzielnej organizacji pracy.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych