Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 50790
Warunki pracy
Praca w siedzibie UrzęduNarzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety, podnośnik dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje i sporządza projekty budżetu Wojewody na trzy kolejne lata, oraz sporządza plan finansowego budżetu Wojewody na dany rok budżetowy w układzie obowiązującej klasyfikacji budżetowej w powiązaniu z budżetem zadaniowym oraz w układzie zadaniowym z wyszczególnieniem celów i mierników w celu realizacji ustawowych przepisów
- Podejmuje inicjatywy własne oraz na wniosek jednostek podległych wojewodzie na rzecz zwiększenia budżetu Wojewody w celu otrzymania wsparcia finansowego z rezerw celowych oraz koordynuje prace nad okresowymi analizami i ocenami wykonania budżetu Wojewody, w celu przygotowania doraźnych informacji dotyczących bieżącej realizacji budżetu dla potrzeb kierownictwa Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Ministra Finansów i innych resortowych ministrów i organów centralnych.
- Wprowadza i zatwierdza w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR) • projekt planu finansowego budżetu Wojewody Opolskiego • plan finansowy budżetu Wojewody Opolskiego • rozdysponowanie środków dla beneficjentów niższego stopnia • wnioski o przyznania środków z rezerw celowych i rezerwy ogólnej budżetu państwa, na zadania objęte budżetem Wojewody.
- Sporządza decyzje wprowadzające zmiany w planie wydatków budżetu Wojewody lub decyzje blokujące nadwyżkę środków zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi, w celu prawidłowego i racjonalnego wykorzystania środków finansowych oraz przygotowuje powiadomienia w tym zakresie i przekazuje je jednostkom samorządu terytorialnego oraz jednostkom podległym.
- Sporządza Wieloletni Plan Finansowy budżetu Wojewody na trzy kolejne lata w układzie zadaniowym wraz z określeniem celów i mierników w aplikacji Trezor Buza w celu realizacji ustawowych przepisów oraz zatwierdza sprawozdanie z realizacji wydatków w układzie zadaniowym w zakresie stopnia realizacji zaplanowanych mierników.
- Przygotowuje umowy na przekazywanie dotacji celowej samorządu terytorialnego oraz nadzoruje i zatwierdza rozliczenie środków przekazanych w formie dotacji celowej w zakresie zwalczania narkomanii, działalności gospodarczej, ochrony środowiska, rolnictwa i łowiectwa
- Weryfikuje materiały jednostkowe – wnioski o zwrot części wydatków poniesionych w ramach funduszu sołeckiego oraz sporządza wniosek o środki do Ministerstwa Finansów i na podstawie decyzji Ministra Finansów przekazuje środki do gmin oraz obsługuje sprawy związane z funduszem sołeckim w trakcie roku, w celu realizacji ustawowych przepisów
- Sporządza bazę działań, celów i mierników wraz ze sposobem ich wyliczania oraz sporządza i analizuje zmiany w wielkościach mierników w trakcie roku budżetowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość prawa administracyjnego, przepisów ustawowych i wykonawczych w zakresie finansów publicznych , zasad rachunkowości budżetowej, ustawy o jednostkach samorządu terytorialnego, kodeks postępowania administracyjnego ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- umiejętność komunikacji pisemnej
- umiejętność argumentacji
- umiejętność obsługi komputera, środowiska MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy w sytuacjach stresowych,
- znajomość przepisów (ustaw) szczegółowych, regulujących finansowanie zadań z budżetu Wojewody, w ramach nadzorowanych działów gospodarki narodowej