Fundacja Gajusz, działająca od ponad 25 lat na rzecz ciężko i nieuleczalnie chorych dzieci, jest największą i najbardziej znaną organizacją pożytku publicznego w województwie łódzkim.
Jesteśmy po to, aby dzieci nie były same. Pracują u nas ludzie z misją pomagania, dla których ważne są dzieci i ich dobro.
Nasz zespół liczy już ponad 150 specjalistów, co czyni nas stabilną organizacją o solidnych fundamentach. Stawiamy na rozwój kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywnej współpracy, empatii oraz wzajemnemu wsparciu w dążeniu do wspólnych celów.
Działamy w dynamicznym i wymagającym środowisku, koncentrując się na potrzebach najmłodszych pacjentów. Uważamy, że każde dziecko, którego życie jest zagrożone lub ograniczone, a także jego rodzina, zasługują na kompleksową i wysoko wyspecjalizowaną opiekę, która odpowiada ich rzeczywistym potrzebom. Nasze działania są zatem ukierunkowane na zapewnienie wszechstronnej pomocy, opierając się na ścisłej współpracy z ekspertami z różnych dziedzin.
Poszukujemy osoby na stanowisko
Stanowisko, które Ci oferujemy, to funkcja Zastępcy Dyrektora Administracyjno-Finansowego – rola, która wymaga osoby z szerokimi kompetencjami, zarówno w obszarze zarządzania ludźmi (specjalistami w swojej dziedzinie), jak i strategicznego podejścia do finansów i technologii. Idealny kandydat to ktoś, kto potrafi łączyć te obszary, dbając o spójność organizacyjną i efektywność operacyjną całej fundacji w zakresie finansów, księgowości i kontrolingu, kadr i płac a także IT i cyberbezpieczeństwa. Ważne jest, żeby była to osoba, która nie boi się wyzwań związanych z wprowadzaniem zmian, potrafi skutecznie negocjować oraz przekonywać do nich na każdym poziomie organizacji.
Do głównych zadań na ww. stanowisku będzie należało:
- Operacyjne zarządzanie obszarami: finanse, księgowość, kadry i IT fundacji, współpraca z ekspertami z tych obszarów celem wdrażania nowoczesnych rozwiązań usprawniających pracę fundacji.
- Tworzenie strategii (w tym długofalowe zarządzanie zasobami finansowymi fundacji) i rekomendacji dla zarządu, aktywne przekonywanie do jej wdrożenia oraz angażowanie zespołu w jej realizację.
- Współpraca z merytorycznymi obszarami fundacji, wsparcie w procesach budżetowania, zamówień, analizie kosztów oraz planowaniu wydatków, bieżące wsparcie w codziennych problemach dotyczących rozliczeń, analityki danych i rozwiązań.
- Współpraca z poszczególnymi jednostkami celem tworzenia planów finansowych i budżetu całej fundacji. Analiza wyników finansowych oraz przygotowywanie raportów i rekomendacji.
- Wdrażanie i monitorowanie procesów operacyjnych, w tym z zakresu IT, (również w zakresie cyberbezpieczeństwa) zapewniających zgodność z przepisami prawa oraz poprawę efektywności działań operacyjnych w fundacji.
- Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami oraz kadrą zarządzającą, pełnienie roli doradcy w zakresie rozwiązań finansowych, kadrowych i procesowych, przy jednoczesnym umiejętnym przekonywaniu do proponowanych zmian i rozwiązań.
Na stanowisku ważne są: umiejętności planowania pracy własnej i innych, dbałość o rozwój i atmosferę w zespole. Doświadczenie menadżerskie, minimum 5 lat, jest tu niezbędne. Kluczowe są znajomość procesów finansowych (również zakupowych), z zakresu prawa pracy oraz znajomość/chęć poznawania i wdrażania nowych technologii. Ważne są także: otwartość na nowoczesne technologie i rozwiązania IT, doświadczenie w pracy z systemami ERP, narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami IT wspierającymi działalność operacyjną.
Konieczne są: umiejętność jasnej i otwartej komunikacji. Szacunek do zdania innych oraz spokój połączone z konsekwencją i dążeniem do celu. Serdeczny stosunek do ludzi połączony z wysoką kulturą osobistą oraz asertywnością. To ważne cechy, gdyż jako organizacja pożytku publicznego, pracujemy w oparciu o współpracę i brak nacisku, natomiast cele i dążenie do ich realizacji jest kluczowe, tak jak praca ze wskaźnikami. Szacunek, rozumiany jako okazywanie zrozumienia dla słabości, przestrzegania przyjętych zasad wspólnego funkcjonowania i kultury, jest jedną z naszych wartości. Odpowiedzialność to dla nas rozumienie oczekiwań i proaktywne wprowadzanie zmian oraz wzajemne, przyjazne wsparcie.
Poznaj
Fundacja GAJUSZ
Fundacja Gajusz powstała pewnej zimowej nocy 1998 roku na dziecięcym oddziale onkologicznym w szpitalu przy ul. Spornej w Łodzi. Tisie Żawrockiej-Kwiatkowskiej, założycielce, zabrakło wówczas nadziei. Jej syn Gajusz miał 8 miesięcy. Przebywał w szpitalu prawie od urodzenia. Lekarze zaczęli przygotowywać matkę na jego śmierć. Obiecała wtedy, że jeśli maluch przeżyje, założy fundację, która będzie opiekowała się chorymi, potrzebującymi dziećmi. Kilka dni później Gajusz wyzdrowiał, a ona dotrzymała słowa. Fundacja Gajusz każdego roku wspiera ponad 900 rodzin, które znalazły się w kryzysowej sytuacji. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa, całodobową opiekę, spełnia marzenia. Pracujemy w rytmie małych pacjentów.