Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- Nadzoruje oraz współuczestniczy w przygotowaniu oraz realizacji badań statystycznych w obszarze statystyki rachunków finansowych i niefinansowych sektora, deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych w celu zapewnienia należytej jakości realizowanych tematów.
- Inicjuje i planuje prace wydziału w przestrzeni krótko i długookresowej w celu zapewnienia terminowości i odpowiedniej jakości realizowanych zadań w obszarze rachunków sektora instytucji rządowych i samorządowych oraz wdrażania nowych metodologii i nowych wiarygodnych źródeł danych dla realizacji zadań.
- Kieruje i nadzoruje analizę wyników badań kwartalnych i rocznych w obszarze rachunków finansowych, niefinansowych, deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych w celu uzyskania odpowiedniej spójności wyników rachunków niefinansowych, finansowych i notyfikacji deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych.
- Prowadzi prace na rzecz monitorowania polityki spójności dotyczące zapewnienia odpowiedniego zestawu danych i metadanych z zakresu wydatków rozwojowych sektora instytucji rządowych i samorządowych w celu dostarczenia informacji służących procesom zasilania i aktualizacji informacji w Zintegrowanym Systemie Monitorowania Wydatków Rozwojowych oraz publikacji danych wynikowych w BDL.
- Zarządza personelem i realizacją zadań, w celu zapewnienia prawidłowego wykonania regulaminowych zadań departamentu.
- Podejmuje działania mające na celu zapewnienie spójności opracowań oraz osiągnięcia zgodności z Europejskim Systemem Rachunków Narodowych i Regionalnych oraz metodologii Międzynarodowego Funduszu Walutowego, współpracuje z wydziałem do spraw sektora instytucji rządowych i samorządowych w celu zapewnienia odpowiedniej implementacji specyficznych transakcji sektora.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub pokrewnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Doświadczenie zawodowe: 5 lat
- Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Wiedza z zakresu ekonomii
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o statystyce publicznej
- Umiejętność obsługi komputera MS Office (Excel, Word)
- Zarządzanie ludźmi
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Komunikacja
- Organizacja pracy i orientacja za osiąganie celów
- Współpraca
- Wspieranie innowacji
- Zarządzanie zmianą
- Dbałość o rozwój pracowników
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość zasad Europejskiego Systemu Rachunków Narodowych i Regionalnych (ESA)
- Doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania rachunków sektora instytucji rządowych i samorządowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego ekonomicznego lub pokrewnego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie 5 lat doświadczenia zawodowego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego w zakresie opracowywania rachunków sektora instytucji rządowych i samorządowychTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-13 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres rekrutacja@stat.gov.pl
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem : oferta nr 40/RN/2024
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 734 117 277
lub mailowego na adres: rekrutacja@stat.gov.pl
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
I. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.
II. Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:
a. pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,
b. pocztą elektroniczną na adres e-mail: IODGUS@stat.gov.pl.
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221§ 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.) oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).
Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
IV. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
V. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.
VI. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo:
1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. do sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
3. do usunięcia danych osobowych;
4. do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5. do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;
6. do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
VII. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.