Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
ogłasza nabór kandydatów do pracy na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektor/inspektor
ds. księgowości rejestrowej wydatków budżetowych
w Oddziale Księgowości Rejestrowej Wydatków Budżetowych
w Wydziale Księgowości
w Departamencie Finansów Publicznych
Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełen wymiar czasu pracy
Numer ewidencyjny naboru: 146/DFP-Ksg.III/6/VII/2018
Data publikacji ogłoszenia: 6 lipca 2018 roku
Termin składania ofert: 16 lipca 2018 roku
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: < 6 %
Warunki pracy na stanowisku:
- siedziba Wydziału – ul. Zachodnia 47 (budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządu ruchu),
- praca przy komputerze,
- praca w pozycji siedzącej.
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:
- prowadzenie całości spraw związanych z ewidencją księgową dotyczącą realizacji planowanych wydatków bieżących z budżetu Miasta Łodzi oraz dotacji w zakresie działalności merytorycznej komórek organizacyjnych UMŁ,
- sprawdzanie i zatwierdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym zgodnie z obowiązującym prawem do ujęcia w księgach rachunkowych,
- sporządzanie poleceń przelewu na podstawie potwierdzonych pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym dowodów księgowych,
- prowadzenie całości spraw związanych z terminowym sporządzaniem cząstkowej deklaracji podatkowej dla podatku od towarów i usług VAT, wynikającej z prowadzonej ewidencji,
- prowadzenie całości spraw związanych z bieżącą kontrolą i analizą kont rozrachunkowych,
- uzgodnienie kont analitycznych z zestawieniem obrotów i sald kont syntetycznych,
- prowadzenie całości spraw związanych z wystawianiem i uzgadnianiem z kontrahentami potwierdzeń sald,
- uzgadnianie wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami powiązanymi oraz wystawianie not wyłączeniowych jednostkom powiązanym,
- przygotowywanie dokumentacji Oddziału do przekazania do Archiwum Zakładowego,
- wystawienie not odsetkowych i wezwań do zapłaty,
- wykonywanie na polecenie przełożonych – innych zadań Wydziału oraz zadań zleconych Oddziałowi, pozostających w zakresie jego właściwości.
Wymagania niezbędne/konieczne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji,
- wyrażenie zgody, w przypadku wyłonienia do zatrudnienia, na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, na czas realizacji umowy o pracę,
- wykształcenie: na stanowisko podinspektora – minimum średnie, na stanowisko inspektora – wyższe,
- staż pracy: w przypadku stanowiska podinspektora z wykształceniem średnim wymagany jest minimum 3-letni staż pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem ewidencji księgowej, w przypadku stanowiska podinspektora z wykształceniem wyższym staż pracy nie jest wymagany, w przypadku stanowiska inspektora wymagany jest minimum 3-letni staż pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem ewidencji księgowej,
- znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług (VAT), Ordynacja podatkowa, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o ochronie danych osobowych, samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o samorządzie powiatowym,
- Znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek, samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
- znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i procedur administracyjnych ( Kpa),
- znajomość Strategii Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+,
- umiejętność biegłej obsługi komputera (MS Office),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej,
- ukończone kursy/szkolenia w zakresie rachunkowości, finansów, podatku VAT,
- umiejętność pracy w programach finansowo – księgowych.