Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 118250
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty wkładów merytorycznych do projektów aktów prawnych z zakresu opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3, w szczególności pozwalających na wdrażanie i realizację Programu Maluch+ 2022-2029, wspófinansowanego ze środków europejskich.
- Przygotowuje wkłady merytoryczne do dokumentów związanych z perspektywą finansową Unii Europejskiej 2021-2027 w zakresie opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3, w szczególności opiniuje dokumenty EU, przygotowuje materiały, raporty i odpowiedzi na kwestionariusze Komisji Europejskiej w zakresie realizacji Programu MALUCH+, współfinansowanego ze środków europejskich.
- Przygotowuje projekty interpretacji i stanowisk Ministerstwa oraz odpowiedzi na zapytania realizatorów i ostatecznych odbiorców wsparcia w zakresie programu MALUCH+ 2022-2029 i ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Przygotowuje propozycje odpowiedzi na interpelacje poselskie i wystąpienia senatorskie, przedstawia bieżące informacje o realizacji programu i ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3.
- Realizuje, we współpracy z Departamentem Informatyki, zadania dotyczące systemu teleinformatycznego do obsługi ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz programu Maluch poprzez przygotowywanie specyfikacji wymagań, opiniowanie i akceptowanie projektów zmian tych systemów, testowanie zmian i ich zatwierdzanie.
- Przygotowuje, zamieszcza i aktualizuje materiały informacyjne publikowane na stronach internetowych Ministerstwa, przygotowuje analizy i informacje statystyczne o realizacji spraw z zakresu właściwości Wydziału oraz prowadzi dyżur telefoniczny.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
- komunikatywność
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe