Najnowsze oferty pracy

  • Konsultant ds. Wsparcia Technicznego IT

    Praca.pl Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    3 dni
    Będziesz odpowiedzialny za lokalne i zdalne wsparcie użytkowników końcowych, zarządzanie infrastrukturą sprzętową oraz pomaganie w rozwiązywaniu wszelkich problemów IT. Dziedzina, w której będziesz pracować obejmuje wszystko, począwszy od Microsoft 365, aplikacji i wirtualnych maszyn...
  • Specjalista / Specjalistka IT

    Nowy Styl   Jasło    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    Twój zakres obowiązków: monitoring zgłoszeń i obsługa incydentów IT; udział w projektach prowadzonych przez Departament Informatyki; praca w systemie ticketowym; zapewnienie prawidłowej i bezawaryjnej pracy infrastruktury IT; zdalne i lokalne wsparcie użytkowników z zakresu oprogramowania...
  • Specjalista ds. wdrożeń

    Asseco Data Systems S.A.   Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    15 godz.
    Zadania: wdrażanie i wspieranie kluczowych klientów we wdrożeniach wszystkich komponentów z portfolio Certum (wdrożenia On-Premises i w formule SaaS).
  • Specjalista ds. wsparcia bankowości elektronicznej

    PKO Bank Polski   Poznań    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole: wspierasz klientów obszaru bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw oraz oddziałów zagranicznych w zakresie bankowości elektronicznej i mobilnej, analizujesz i rozwiązujesz zgłoszenia klientów dotyczące iPKO biznes i platform powiązanych, Integry,...
  • Specjalista ds. technicznego wsparcia klienta

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Obsługa połączeń przychodzących; Obsługa Klientów polskojęzycznych; Kontrola poprawności rozwiązania występujących usterek technicznych; Udzielanie wsparcia klientom w zakresie problemów technicznych; Diagnozowanie i rozwiązywanie przyjętych zgłoszeń;...
  • Service Desk Specialist

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: 1st level of support for system users in resolving requests; ticket queue management in the Jira system; cooperation with customers within METRO group (it's not a call center) timely data entry into the system in accordance with the designated SLA level; ongoing monitoring of the...
  • Members Support Agent with English

    Arla Global Shared Services Sp. z o.o.   Gdańsk, Wrzeszcz (Neptun Office)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Specifically, you will: Proactively handle farmers' inquiries on a daily basis, ensuring high-quality, accurate, and timely support; Maintain master data; Monitor milk quality results and collaborate with other departments and external partners such as laboratories and logistics teams; Verify...
  • Opiekun klienta z językiem angielskim

    Asseco Data Systems S.A.   Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Zadania: obsługa partnerów biznesowych z całego świata, pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych z zagranicy, utrzymanie dobrych relacji biznesowych, realizacja planów sprzedażowych, współpraca z zespołem ds. sprzedaży i innymi działami firmy w celu zapewnienia wsparcia dla partnerów.
  • Junior Supporter / Account Manager

    Web Solutions Poland Sp. z o.o.   Szczecin    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Web Solutions administers domain names on behalf of clients world wide. We are seeking a Junior Supporter/Account Manager for our Support Team in Szczecin. Your profile can be administrative or IT - even sales oriented! We will find the right spot for you in our Support Team. Work areas: Client...
  • Specjalista ds. wsparcia użytkownika it

    PKO Bank Polski   Białystok    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:przyjmujesz oraz rejestrujesz telefoniczne zgłoszenia − awarie i potrzeby związane ze sprzętem, uprawnieniami lub aplikacjami IT,pomagasz pracownikom zdalnie rozwiązać ich problemy z komputerem,współpracujesz z firmami zewnętrznymi IT, które realizują lub...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Opolskie Opole Konsultant ds. IT Opole
Service Integration SACM Consultant

Service Integration SACM Consultant

Capgemini Polska Sp. z o.o.
Opole
praca stacjonarna
2088 dni temu

About us

Capgemini is one of the world’s foremost providers of consulting, technology and outsourcing services.


Cloud Infrastructure Services is one of the biggest outsourcing service providers in Poland. Since the establishment of our first service center in Krakow in 2004, it has achieved great success and grown rapidly. In 2006, we opened a second center in Katowice and in 2012 a third center in Opole. Today, our team of 2,000 professionals delivers IT outsourcing services to 40 clients in 20 languages.


 


Service Integration SACM Consultant

Place of work: Opole

Ref. no Opolskie > Opole

Job description

As Service Integration SACM Consultant you will have an opportunity to work on the SACM deployments in multi-supplier sourcing model in complex IT ecosystems. You will also take part in service audits as part of the bid and transition process as well as in IT service and governance reviews, trend analysis, SACM health checks and Service Improvement Programs.


You will be assisting with ITIL service strategy advice and service design solutions in SACM area to address service issues to both prospects and current customers during sales process (bids).


 

Position purpose

Service Management Consultant is a role in Service Integration capability in Project and Consulting service line within Capgemini Cloud Infrastructure Services Eastern Europe.



Service Management Consultant in collaboration with clients assists them in the implementation of IT Service Management practices based on Capgemini and industry standards. The role requires thorough business awareness and understanding of implications and accountabilities in wider context within the customer organization.


 

Main accountabilities

General accountabilities of the role:



  • Provides service management expertise including training, mentoring & staff augmentation

  • Builds customer relationships by delivering above client expectations on assigned deliverables, proactively identifying add on work and assisting in identifying cross sales leads


 


Sales support activities for the Service Integration and Management:



  • Leverage the expertise of SACM processes to identify critical success factors and appropriate performance measurements to be incorporated in design of SACM process model

  • Support other team members on specific work or process streams and understand the role of SACM process, its interfaces, SLAs and contractual obligations when providing advice and solution input

  • including costing of service delivery model


 


 Service Integration and Management SACM implementations:



  • Carry out the discovery process and leverage capabilities of automatic discovery tools

  • Conduct maturity assessment of SACM processes in the organization and the level of business – IT alignment

  • Translate customer’s business requirements into IT delivery, taking into consideration the technology constraints and complexity of IT ecosystem

  • Ensure that the interfaces to other ITIL processes are identified and incorporated in the process model

  • Ensure that any related services provided by multiple service towers have been integrated in the Service Integration SACM process model

  • Produce the SACM process documentation (policies, process, procedures) aligned with ITIL principles and contractual requirements

  • Collaborate with client to produce common data models based on the business requirements and architecture of IT platforms that support business services

  • Oversee deployment of CMDB/AMDB in ITSM toolsets (ServiceNow, BMC Remedy) and coordinate activities of tool developers

  • Design test strategy and oversee the tool testing and UAT activities

  • Provide ‘Early Life Support’ – delivering Service Integration SACM services and handing over support to the future delivery teams


 

Requirements

SACM specific skills:



  • Strong analytical skills and ability to evaluate the information gathered from multiple sources, reconcile conflicts, decompose high-level information into details

  • Experience of working to forecasting/ estimating

  • Expert in IT Asset Management Lifecycle processes (including hardware and software)

  • Expert in Configuration Management process

  • Experienced in the technologies that support SACM including auto-discovery tooling

  • Experience in using configuration management databases, understanding of data model concept and CMDB architecture

  • Experience with interpreting data models and designing reports

  • Advanced MS Excel and basic MS Access

  • Understanding of Service Asset Financials


 


An advantage would be:



  • ITIL Intermediate or ITIL Expert certificate

  • Related certifications: COBIT, PMP, Prince2, Agile, etc.

  • Regulatory Compliance awareness including ISO20000, Sarbanes Oxley (SOX) and Food and Drug Administration (FDA) compliance (desirable)


 

Candidate’s profile

  • 4+ years of hands on experience in IT Service Management design, transition or operations

  • Understanding of IT Service Management concepts underpinned by formal ITIL certification

  • ITIL V3 Foundation Certificate – as a must

  • Experience of designing, developing and/ or implementing ITIL aligned processes

  • Presentation skills related both to materials preparation and content delivery to audience of all seniority levels in the organization

  • Interpersonal skills, to help negotiate priorities and to resolve conflicts among project stakeholders; such as clients and internal team members

  • Strong verbal and writing skills in order to effectively communicate information to clients and internal team members

  • Expert organizational and time management skills with the ability to prioritise, self-starter able to work independently with minimum of supervision

  • Awareness of a number of service management tools such as Service Now and BMC’s IT Service Management (ITSM)

  • Awareness of Agile methodologies


 


Mobility Requirements:


 


  • Ability to Travel: 25%+ travelling to EU (weekends at home), also team members can join projects in USA/ Canada/ regions outside UE

 

What we offer

  • Possibility of full time remote work.

  • You will work in multinational, stable company for c.a. 100 Blue Chip Clients- known, global brands, supported by 6000 professionals in 30 languages.

  • You will gain space to fulfill your ambitions and develop your career, opportunity to take part in transition projects. We operate according to Lean and Kaizen.

  • You will choose your career path (experts or managers) – you will work among professionals (over 900). We will support you to gain knowledge (20 000 online trainings and in class) and get certified (e.g. ITIL, Vmware, Citrix, Oracle Database). You will have the opportunity to take part in coaching programs and develop your knowledge in experts communities.

  • You will work in line with high, international work standards and you will have an opportunity to engage in CSR initiatives.

  • You will be appreciated for your results and professionalism – based on clear rules of promotion. Our company applies a wide choice of perks (free private medical care for you and your family, additional life insurance). We help to keep right proportions between your work and private life (Business Parent Program).

  • As a disabled person you will get professional support. We are open to provide assistive technologies for people with diverse disabilities. We care about inclusion and equal rights approach. We conduct disability awareness trainings. Join our Win with Capgemini Program for people with disabilities.


 


 

Interested Candidates are invited to send CV by clikcking APLIKUJ TERAZ button below
Please include reference number in the subject of your message.
„Twoje dane osobowe są u nas bezpieczne. Ochrona danych osobowych jest jedynym z naszych najważniejszych priorytetów. Przetwarzamy je w sposób odpowiedzialny, ograniczamy gromadzenie i dostęp do nich, w szczególności w odniesieniu do osób, które uczestniczyły w obecnych lub będą uczestniczyć w przyszłych procesach rekrutacji. Przygotowaliśmy dla Ciebie informację o celach i zasadach przetwarzania przez Capgemini Polska Sp z o. o. danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach. Komplet informacji znajdziesz pod niniejszym adresem strony internetowej.“
 

Podobne oferty

  • Konsultant ds. Wsparcia Technicznego IT

    Praca.pl Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    3 dni
    Będziesz odpowiedzialny za lokalne i zdalne wsparcie użytkowników końcowych, zarządzanie infrastrukturą sprzętową oraz pomaganie w rozwiązywaniu wszelkich problemów IT. Dziedzina, w której będziesz pracować obejmuje wszystko, począwszy od Microsoft 365, aplikacji i wirtualnych maszyn...
  • Specjalista / Specjalistka IT

    Nowy Styl   Jasło    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 godz.
    Twój zakres obowiązków: monitoring zgłoszeń i obsługa incydentów IT; udział w projektach prowadzonych przez Departament Informatyki; praca w systemie ticketowym; zapewnienie prawidłowej i bezawaryjnej pracy infrastruktury IT; zdalne i lokalne wsparcie użytkowników z zakresu oprogramowania...
  • Specjalista ds. wdrożeń

    Asseco Data Systems S.A.   Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    15 godz.
    Zadania: wdrażanie i wspieranie kluczowych klientów we wdrożeniach wszystkich komponentów z portfolio Certum (wdrożenia On-Premises i w formule SaaS).
  • Specjalista ds. wsparcia bankowości elektronicznej

    PKO Bank Polski   Poznań    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole: wspierasz klientów obszaru bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw oraz oddziałów zagranicznych w zakresie bankowości elektronicznej i mobilnej, analizujesz i rozwiązujesz zgłoszenia klientów dotyczące iPKO biznes i platform powiązanych, Integry,...
  • Specjalista ds. technicznego wsparcia klienta

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Obsługa połączeń przychodzących; Obsługa Klientów polskojęzycznych; Kontrola poprawności rozwiązania występujących usterek technicznych; Udzielanie wsparcia klientom w zakresie problemów technicznych; Diagnozowanie i rozwiązywanie przyjętych zgłoszeń;...
  • Service Desk Specialist

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: 1st level of support for system users in resolving requests; ticket queue management in the Jira system; cooperation with customers within METRO group (it's not a call center) timely data entry into the system in accordance with the designated SLA level; ongoing monitoring of the...
  • Members Support Agent with English

    Arla Global Shared Services Sp. z o.o.   Gdańsk, Wrzeszcz (Neptun Office)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Specifically, you will: Proactively handle farmers' inquiries on a daily basis, ensuring high-quality, accurate, and timely support; Maintain master data; Monitor milk quality results and collaborate with other departments and external partners such as laboratories and logistics teams; Verify...
  • Opiekun klienta z językiem angielskim

    Asseco Data Systems S.A.   Szczecin, ul. Królowej Korony Polskiej 21    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Zadania: obsługa partnerów biznesowych z całego świata, pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych z zagranicy, utrzymanie dobrych relacji biznesowych, realizacja planów sprzedażowych, współpraca z zespołem ds. sprzedaży i innymi działami firmy w celu zapewnienia wsparcia dla partnerów.
  • Junior Supporter / Account Manager

    Web Solutions Poland Sp. z o.o.   Szczecin    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Web Solutions administers domain names on behalf of clients world wide. We are seeking a Junior Supporter/Account Manager for our Support Team in Szczecin. Your profile can be administrative or IT - even sales oriented! We will find the right spot for you in our Support Team. Work areas: Client...
  • Specjalista ds. wsparcia użytkownika it

    PKO Bank Polski   Białystok    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:przyjmujesz oraz rejestrujesz telefoniczne zgłoszenia − awarie i potrzeby związane ze sprzętem, uprawnieniami lub aplikacjami IT,pomagasz pracownikom zdalnie rozwiązać ich problemy z komputerem,współpracujesz z firmami zewnętrznymi IT, które realizują lub...