Najnowsze oferty pracy

  • Project Manager in Finance

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What the day will look like Working as a Manager on the Global Controllership Projects team, you will be part of an international team responsible from the planning to execution of global accounting and finance initiatives, specifically in the following areas: Controllership Project Management...
  • Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

    BNP Paribas Bank Polska S.A.   Kraków, ul. Zakopiańska 105    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...
  • Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

    BNP Paribas Bank Polska S.A.   Kraków, ul. Zwierzyniecka 30    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...
  • Starszy Księgowy z językiem angielskim

    Praca.pl Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Wrocław
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zakres obowiązków: Zmiana zasad GAAP zarządczych na lokalne GAAP, Regularne przeglądy i korekty księgowe, Odpowiadanie na codzienne zapytania z firm, Współpraca z właścicielami firm, zespołami finansowymi i audytorami dla wyjaśnienia problemów księgowych i audytowych. Oczekiwane...
  • Starszy Księgowy z językiem włoskim

    Praca.pl Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Wrocław
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zakres obowiązków: Zmiana zasad GAAP zarządczych na lokalne GAAP, Regularne przeglądy i korekty księgowe, Odpowiadanie na codzienne zapytania z firm, Współpraca z właścicielami firm, zespołami finansowymi i audytorami dla wyjaśnienia problemów księgowych i audytowych. Oczekiwane...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Procesów

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Twój zakres obowiązków dokonywanie okresowych przeglądów procesów w ramach funkcjonującej w Banku Architektury Procesów; monitorowanie prawidłowej realizacji zadań w obszarze zarządzania procesami; bieżąca współpraca z Właścicielami i Menadżerami procesów; aktualizacja schematów...
  • F&A Process Consultant (Stock Area)

    METRO Global Solution Center   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Finance and Compliance Manager

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   Szczecin    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    About the role Finance & Compliance Manager is responsible for the Vat and Tax Compliance teams located in CPBC. The responsibility includes people management of the teams, area tactical planning, day to day operations as well as the development and implementation of effective and efficient finance...
  • Finance and Compliance Manager

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   wielkopolskie    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    About the role Finance & Compliance Manager is responsible for the Vat and Tax Compliance teams located in CPBC. The responsibility includes people management of the teams, area tactical planning, day to day operations as well as the development and implementation of effective and efficient finance...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Małopolskie Kraków Specjalista ds. procesów finansowych Kraków
SoD Support (Senior) Finance Business Process Expert

SoD Support (Senior) Finance Business Process Expert

DANISH CROWN GBS SP Z O O
Kraków
specjalista mid / senior / ekspert
pełny etat
umowa o pracę / kontrakt B2B
praca stacjonarna
572 dni temu

We are a food company owned by Danish farmers supplying high-quality food to customers and consumers all over the world. From butchers to business developers, we’re more than 23,000 colleagues, all committed to lowering our carbon footprint and becoming climate neutral by 2050.

 

Danish Crown Global Business Services (GBS) in Krakow is a key part of Danish Crown’s transformation journey. We strive to be a trusted partner to the business by providing scale and standardized, efficient and effective services, thereby achieving the strategic goals of the business.

GBS and its three Centers of Excellence act as the Group Digital Transformation engine for Finance, Procurement, and Master data. Our Operational teams provide global services for Finance, Procurement, Master data, HR, and IT with the ambition to further move up the value chain and expand its service portfolio.

 

Passion is our protein, and by supporting each other every step of the way - from high potential programs and sustainability certifications to embracing diversity - we’re moving towards the same goal.

 

Better food. Brighter future

SoD Support (Senior) Finance Business Process Expert
Miejsce pracy: Kraków
About the project:

As part of the ongoing Transformation Programme and standardization of Finance, Procurement & Master Data Processes across our Group of companies, with a key focus on audit & compliance, we are currently looking for the Finance Subject Matter Expert who will play a key role in reviewing of standard processes and supporting Segregation of Duties implementation on those processes. Key objectives will include:

 

Area of responsibility
  • Supporting roll out of Finance Transformation Projects related to process transformation, in particular - implementation of standard processes across Accounts Payable, Accounts Receivable and General Accounting with relevant Master Data elements including standard technology  & controls
  • Active support to Group Financial  Controls & Compliance, Global IT, Quality Assurance Lead and other Business functions in analysis, SoD-conflict identification, mitigation and roll out based on defined SOD rulebook (based on SAP) within above-mentioned processes
  • Reviewing SOD conflicts and modelling, recommending mitigation scenarios within Project Team with full impact analysis on standard processes, technology, RACI and daily tasks  
  • Acting as a representative and custodian of standard Danish Crown processes across AP, AR, GA and relevant Master Data
  • Participating in maintenance of Danish Crown Standard global processes by monitoring and adjusting standard “template” upon Segregation of Duties roll out.
  • Variables tasks may be extended to accommodate business and project needs
Specific tasks
  • Support Segregation of Duties project for AP/AR/GL and agree the best approach for the business in order to implement SoD
  • Undertakes review of Finance processes (AP, AR, GL and relevant Master Data) including impact of Segregation of Duty
  • Cooperates with wider team in order to mitigate identified SoD conflicts
  • Models scenarios and options
  • Prepares and conducts process trainings for stakeholders.
  • Participates in rolling out standard processes across Group of Companies
  • Cooperates with Operational Excellence, Operations, other COE’s in identifying and eliminating root cause of possible issues
  • Cooperates with other functions to get appropriate solutions for the departments in project scope
  • Support Segregation of Duties project for other departments if needed
  • Ensures effective utilisation of current systems landscape to maximise standardization and automation
Educational background and relevant experience:
  • University diploma (Finance, Accounting or related fields)
  • Experience in working with Segregation of Duties concept
  • SAP FICO experience and literacy across T_CODES
  • Min 7 years of experience in SSC/GBS Finance or other major companies in Finance area either End to End or specific to Accounts Payable, Accounts Receivable or General Accounting and relevant Master Data
  • Experience in managing work, and moderating discussions to drive right decisions
  • Experience in working collaboratively with various partners delivering
  • Good client facing and presentation skills
  • Highly independent and systematic approach to work
  • Fluent spoken and written English
  • Strong technical and analytical skills with advanced knowledge of MS Office
What we offer:
  • We are open for B2B collaboration / temporary contracts if preferable
  • Private medical care together with dental care
  • Edenred lunch card
  • Flexible working hours
  • Life insurance
  • MyBenefit and multisport program
  • 2 additional holiday days 
  • Events, integrations for employee
Klikając w przycisk „Aplikuj”, „Aplikuj teraz” lub w inny sposób wysyłając zgłoszenie rekrutacyjne do DANISH CROWN GBS Sp. z o.o. z siedzibą w: Opolska 110, 31-323 Kraków (Pracodawca - administrator danych), zgadzasz się na przetwarzanie przez Pracodawcę Twoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym, w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu. W każdym czasie możesz cofnąć zgodę kontaktując się z nami pod adresem e-mail: HRMatters@danishcrown.com
 

Poznaj

DANISH CROWN GBS SP Z O O

Danish Crown Global Business Services (GBS) in Krakow is a key part of Danish Crown’s transformation journey. We strive to be a trusted partner to the business by providing scale and standardized, efficient and effective services, thereby achieving the strategic goals of the business.

GBS and its three Centers of Excellence act as the Group Digital Transformation engine for Finance, Procurement, and Master data. Our Operational teams provide global services for Finance, Procurement, Master data, HR, and IT with the ambition to further move up the value chain and expand its service portfolio.

 

Podobne oferty

  • Project Manager in Finance

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What the day will look like Working as a Manager on the Global Controllership Projects team, you will be part of an international team responsible from the planning to execution of global accounting and finance initiatives, specifically in the following areas: Controllership Project Management...
  • Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

    BNP Paribas Bank Polska S.A.   Kraków, ul. Zakopiańska 105    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...
  • Doradczyni / Doradca Klientów Detalicznych (Centrum Klienta bezkasowe)

    BNP Paribas Bank Polska S.A.   Kraków, ul. Zwierzyniecka 30    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...
  • Starszy Księgowy z językiem angielskim

    Praca.pl Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Wrocław
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zakres obowiązków: Zmiana zasad GAAP zarządczych na lokalne GAAP, Regularne przeglądy i korekty księgowe, Odpowiadanie na codzienne zapytania z firm, Współpraca z właścicielami firm, zespołami finansowymi i audytorami dla wyjaśnienia problemów księgowych i audytowych. Oczekiwane...
  • Starszy Księgowy z językiem włoskim

    Praca.pl Sp. z o.o.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Wrocław
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zakres obowiązków: Zmiana zasad GAAP zarządczych na lokalne GAAP, Regularne przeglądy i korekty księgowe, Odpowiadanie na codzienne zapytania z firm, Współpraca z właścicielami firm, zespołami finansowymi i audytorami dla wyjaśnienia problemów księgowych i audytowych. Oczekiwane...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Procesów

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Twój zakres obowiązków dokonywanie okresowych przeglądów procesów w ramach funkcjonującej w Banku Architektury Procesów; monitorowanie prawidłowej realizacji zadań w obszarze zarządzania procesami; bieżąca współpraca z Właścicielami i Menadżerami procesów; aktualizacja schematów...
  • F&A Process Consultant (Stock Area)

    METRO Global Solution Center   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Finance and Compliance Manager

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   Szczecin    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    About the role Finance & Compliance Manager is responsible for the Vat and Tax Compliance teams located in CPBC. The responsibility includes people management of the teams, area tactical planning, day to day operations as well as the development and implementation of effective and efficient finance...
  • Finance and Compliance Manager

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   wielkopolskie    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 dni
    About the role Finance & Compliance Manager is responsible for the Vat and Tax Compliance teams located in CPBC. The responsibility includes people management of the teams, area tactical planning, day to day operations as well as the development and implementation of effective and efficient finance...