- Ogłoszenie nr: 169373
- Data ukazania się ogłoszenia: 15 maja 2015 r.
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
- Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw bhp
- w Wydziale Kontroli i Audytu Wewnętrznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej im.gen.bryg. Stefana Pasławskiego
ul.gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Kętrzyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy (służby) oraz przestrzeganie zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (służby),
- bieżące informowanie komendanta oddziału o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych i przedstawianie wniosków dotyczących sposobów usunięcia tych zagrożeń,
- doradzanie w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
- tworzenie procedur wewnętrznych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, opiniowanie poszczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (służby) na poszczególnych stanowiskach pracy (służby),
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy (w służbie), stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (służby),
- udział w ustalaniu okoliczności przyczyn wypadków przy pracy i w służbie, opracowywanie wniosków wynikających z przeprowadzonego badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także zachorowań na choroby zawodowe oraz kontroli realizacji tych wniosków,
- doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (służby),
- sporządzenie i przedstawienie komendantowi oddziału co najmniej raz w roku, analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy (słuzby) zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawy warunków pracy (służby).
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa 8 godzin na dobę. Ponadto na stanowisku pracy wymagana jest bardzo dobra znajomość obsługi komputera. Czas pracy na komputerze około 4 godzin dziennie. Występują częste wyjazdy w teren do jednostek organizacyjnych W-MOSG celem nadzoru nad procesem służby i pracy. Występują kontakty zewnętrzne z przedstawicielami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Mininisterstwem Spraw Wewnętrznych, Państwowej Inspekcji Pracy, Centralnym Instytutem Ochrony Pracy, Państwowym Instytutem Badawczym.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego W-MOSG. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek nie jest przystosowany dla osób ze stopniem niepełnosprawności umożliwiającym swobodne przemieszczanie się (bariery architektoniczne w postaci schodów, brak windy, brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych). Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej, na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, prace administracyjno-biurowe przy użyciu komputera, drukarki, telefonu, faksu. Praca wewnątrz jak i na zewnątrz, realizacja zadań służbowych poza siedzibą komendy oddziału.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności bezpieczeństwo i higiena pracy lub studia podyplomowe w tym zakresie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w służbie bhp
- pozostałe wymagania niezbędne:
- biegła znajomość przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, kodeksu pracy,
- znajomość podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy,
- znajomość metod oceny ryzyka zawodowego,
- umiejętność argumentowania,
- ogólna znajomość przepisów z zakresu działalności Straży Granicznej w tym zagrożeń związanych ze służbą,
- posiadanie szkolenia okresowego bhp dla pracowników służby bhp,
- posiadanie poświadczenia dostępu do informacji niejawnych,
- posiadanie kursu pierwszej pomocy przedmedycznej,
- dobra znajomość obsługi pakietu office,
- prawo jazdy kat. B,
- umiejętność pracy w zespole,
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów