Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3
• Siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy mieści się budynku, którego zarządcą jest Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki. Bezpośrednio przy wejściu do budynku od ul. Ks. Stanisława Konarskiego są dwa miejsca postojowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością.
• Pomieszczenia Urzędu Statystycznego rozmieszczone zostały na parterze, I i VII piętrze oraz w części piwnicznej budynku. Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków.
• Wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego. Wejście jest wyposażone w drzwi przesuwne z czujnikami ruchu, co umożliwia ich automatyczne otwieranie. Portiernia budynku znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.
• Budynek, w którym mieści się siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jest w znacznym stopniu dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Pozbawiony jest progów utrudniających poruszanie się na wózkach inwalidzkich, a także wyposażony jest w szerokie drzwi prowadzące na poszczególne piętra Urzędu.
• W budynku znajduje się 5 wind pasażerskich wyposażonych w drzwi przesuwne, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.
• Punkt obsługi klienta, sala konferencyjna i biblioteka w siedzibie Urzędu Statystycznego
w Bydgoszczy są wyposażone w pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących oraz oznaczenia na drzwiach w alfabecie Braille’a. Biblioteka jest wyposażona w lupę powiększającą oraz program do czytania tekstów dla osób niedowidzących i niewidomych.
• Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze holu głównego w korytarzu po prawej stronie od wind.
• Urząd zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie w ciągu 3 dni roboczych. W pozostałych pomieszczeniach Urzędu i w budynku (z wyjątkiem wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Zakres zadań
- wykonuje zadania inspektora ochrony danych ( IOD) oraz realizuje zadania określone w wewnętrznych regulacjach, w tym wynikające z obowiązującego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji,
- przygotowuje na podstawie podjętej przez Dyrektora Urzędu decyzji, upoważnienia, pełnomocnictwa ( oraz prowadzi ich rejestr) dla pracowników Urzędu,
- opiniuje projekty wytworzonych w Urzędzie dokumentów ( w tym wewnętrznych aktów prawnych oraz umów ).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej, w obsłudze administracji
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
- Bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint,
- Komunikatywność,
- Umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
- Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- Znajomość krajowych przepisów dotyczących ochrony dany osobowych,
- Fachowa wiedza na temat praktyk w zakresie ochrony danych osobowych,
- Kurs, szkolenia lub studia podyplomowe związane z bezpieczeństwem informacji i/lub ochroną danych osobowych,
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
- Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
- przeszkolenie w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań inspektora ochrony danych osobowych,
- znajomość zagadnień związanych z kontrolą zarządczą w administracji publicznej
- znajomość zagadnień związanych z przeprowadzaniem kontroli i audytu,
- znajomość metod prowadzenia analizy ryzyka w bezpieczeństwie informacji i ochronie danych osobowych,