Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy inspektor

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
Wrocław
praca stacjonarna
207 dni temu
Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu
Dolnośląski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 152367

Warunki pracy

- praca biurowa w siedzibie urzędu przy wykorzystaniu komputera


- praca wymaga szczególnej koncentracji


- praca wymagająca sprawnego narządu mowy, wzroku, słuchu i sprawności obu rąk


- praca częściowo przy sztucznym oświetleniu


- obsługa urządzeń biurowych (kserokopiarki, faks)


- ograniczona możliwość poruszania się  po budynku, brak podjazdów oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania administracyjne na wniosek Wojewody Dolnośląskiego lub Szefa Urzędu do spraw Cudzoziemców, mających na celu stwierdzenie czy pobyt cudzoziemca ubiegającego się o legalizację pobytu może stanowić zagrożenie dla ochrony ładu i porządku publicznego RP w celu ustawowej realizacji uprawnień organu
  • udziela informacji o cudzoziemcach w celu prowadzenia czynności związanych z legalizacja pobytu na terenie RP
  • prowadzi sprawy w celu realizacji wniosków wpływających z Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Oddziałów Zamiejscowych tego Urzędu, Urzędu do Spraw Cudzoziemców w sprawach obcokrajowców starających się o określony prawnie rodzaj pobytu
  • dokonuje sprawdzeń w celu opiniowania (wywiad środowiskowy, KSIP, SIS) cudzoziemców ubiegających się o legalizację pobytu w Polsce
  • przygotowuje informacje w sprawach cudzoziemców ubiegających się o wydanie: zezwolenie na pobyt czasowy, pobyt stały, wydanie wizy repatriacyjnej, rejestracja pobytu obywateli UE i nadanie lub uznanie za obywatela RP
  • przygotowuje wnioski w celu wydania decyzji administracyjnych o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu, kierowanego do Komendanta PSG
  • podejmuje działania w celu koordynowania przekazu informacji dotyczącej zdarzeń z udziałem cudzoziemców przez właściwe jednostki Policji do placówek dyplomatycznych
  • prowadzi czynności w celu rejestracji i odczytu spraw cudzoziemców w systemie informatycznym „Pobyt”

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego doświdczenia w pracy w administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji niezbędnych przepisów i analizowania danych
  • komunikatywność
  • terminowość
  • umiejętność obsługi komputera
  • umiejętność organizowania pracy własnej
  • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidzianych
  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • umiejętność współpracy w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe administracyjne